تبلیغات پیامکی

طبق آنچه اهالی قدیمی شمیران می گویند، قصران به ۲ بسرنوشت شوم دچار کردن شاخه می شد که قصبه خارج از کوه های قصران، اوین نام گرفته حیات.

«احمد مبنا حسین ابو عباس اذونی» شیخ ارشد قرن پنجم از اهالی روستای اوین حیات که معمولاً به ری عروج می کرد و مورد احترام اهالی آن استراحت می گرفت و داخل حال تبادل علم از ری بوسیله اوین حیات.

«ارباب مهدی اعرابی»، شورایار خیابان کوچک اوین درباره معیشت اهالی روستای اوین می گوید: «شمیران همه اش دهکده بود و اهالی روستای اوین اندوه مانند سایر روستاهای شمال ری، شغلشان دامداری و کشاورزی. آب منطقه از رودخانه درکه تأمین می شد. در گذشته منطقه اوین از شمال بوسیله کوه توچالیا دامنه گلخاص، از سیرت غرب به روستای درکه، از باختر به دست خط رودخانه درکه، از جنوب به ونک و کاخ ارامنه، از شرق به خیابان ولی عصر(عج) حد فاصل شیرخوارگاه آمنه و تقاطع شهید چمران محدود می شد. دوره پهلوی دوم بوسیله بعد در محدوده این محله، آموزشگاه، بیمارستان، نمایشگاه بین المللی، اداره صدا و سیما، ساختمان اجلاس سران و برج ها یکی پس از دیگری ساخته شد. حالا از آن روستای مبصر و سرسبز اوین، تنها یک بازار پاچنار، امامزاده عزیز و امامزاده مطیب و خاطره ۳۵ مثال جوان جاویدان باقی مانده است.
  • ۹۸/۰۴/۰۹

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی