تبلیغات پیامکی

پس از آن که خودروساز برقی نیو (Nio) از کاهش سودا فصلی، کاستن یارانه های دولتی و تقاضای پایین بخاطر محصولات اطلاع داد، بها سهام این استارتاپ درون بازار بورس حدود ۱۸ درصد کاهش یافت. نیو که از جمله رقبای چینی تسلا به شمار می رود، برای ابتدایی بار با چنین مشکلی روبه رو می شود. 



چروک بوسیله نعوظ مداوم یارانه های نمایش شده بوسیله خودروهای پاک را کاهش می دهد و قصد دارد پس از سال ۲۰۲۰ پرداخت یارانه را به تدریج ایستا درنگ. شانس چروک بی قراری اکنون انتقاداتی درباره ی وابستگی بسیاری از شریک شدن ها بوسیله یارانه ی دولتی مطرح کرده است و بوسیله همین علت قصد دارد داخل این بن تجدیدنظر انجام دهد. نیو اعلام کرد که یارانه ی خودروی الکتریکی ES8 از ۶۷،۵۰۰ یوان (۹ هزار و ۵۰۰ دلار) در ۲۶ ژوئن سال گذشته به ۱۱،۵۲۰ یوان (۱،۶۰۰ دلار) کاهش یافته است.



کریگ اروین، تحلیلگر روث کپیتال درون این شالوده گفت:تنخواه گذاران بوسیله منت کاهش یارانه در گره را درک می کنند، بنابراین تمام خودروسازان برقی چین سراسیمه عملکرد ضعیف تو نیمه دوم سال مالی هستند.



خودروساز چپنی که زیان سه ماهه دوم آن تقریبا دو برابر شده است، جلسه از پیش دستور کار ریزی شده ی خود با سهام داران را الغا کرد. مطابق با داده های Refinitiv، این شرکت زیان تعدیل شده ی ۳/۱۱ دلار به ازای هر تسهیم را تجربه کرد، که بیشتر از انتظار تجرید گران مبنی بر خسران ۱/۲۹ دلار به ازای هر سهم بود.



نیو که غول فناوری چینی تنسنت و هیل هاوس کپیتال منیجمنت (Hillhouse Capital Management) درون زمره ی سهام داران آن قرار دارند، تو ماه سپتامبر سال گذشته و پس از عرضه مقدماتی سهام، با یک میلیارد دلار افزایش، به مقدار ۶/۴ میلیارد دلار رسید. داخل حالی که نیو روزهای انعام را سپری می کرد، قیمت طاسی این شریک به لطافت حدود ۲/۹ میلیارد دلار ارزیابی شد. 



ویلیام بن لی، مدیرعامل نیو در بیانیه ای گفت:در محیطی با شرایط مطلوب از نظر قناعت کلان و میدان خودرو، ما همچنان تلاش می کنیم تا واکنش خویشتن را در بازار بسط دهیم. 

نیو همچنین قصد دارد تا آخر سه ماهه ی سوم امسال تعداد کارمندان خویشتن را به ۷،۸۰۰ نفر کاهش دهد؛ در حالی که تعداد کارمندان آن تو ماه ژانویه حدود ۱۰،۰۰۰ نفر برآورد شده است. 



خودروساز برقی نیو اعلام کرد که ابتیاع این شریک از سه ماهه ی سابق تاکنون با ۸ درصد کاهش، از ۱/۵۴ میلیارد یوان بوسیله حدود ۱/۴۱ میلیارد یوان (۱۹۸/۴۰ میلیون دلار) روان است. نیو طی سه ماهه شروع سال جاری ۳،۹۸۹ دستگاه خودروی برقی ES8 فروخت، در حالی که این میزان داخل سه ماهه ی سوم بوسیله ۳،۱۴۰ رسید. نیو ES8 یک خودروی کامل برقی هفت سرنشین است که به عنوان رقیب تسلا مدل ایکس شناخته می شود. نیو تو این مدت تنها ۴۱۳ دستگاه از میزان ارزان قیمت ES6 خویشتن را به خرید رساند. 

مقاله های مرتبط:ابرخودروی برقی نیو EP9؛ رکورددار جدید فستیوال گودوودشاسی بلند برقی نیو ES6 رونمایی شد

به غیر از تسلا، نیو با برخی از استارتاپ های خودروهای برقی گره مانند بایتون (Byton) و ایکس پنگ موتور (Xpeng Motors) همچنین رقابت می کند. در حالی که تسلا فروش خود را در این ملک اخبار نمی کند، مشارکت مشاوره LMC اتوموتیو میزان معامله ۲۳،۶۷۸ دستگاه تسلا را داخل چین طی هفت ماهه فاتحه امسال تقویم می زند، که تقریباً دو برابر تعداد خودروهای فروخته شده در سال گذشته است.

سه ماهه ی اول امسال را می توان پرتنش ترین انفصال کاری نیو دانست؛ زمانی که نیو با نگرانی از تبلیغات ناپسند شاگرد از آتش سوزی در باتری محصولات (نیو حدود ۴،۸۰۰ مایه خودرو را جلب کرد که بیشتر از ابتیاع سه گانه ماهه ی اول بود)، روبه رو شد. علاوه بر این مشکلاتی مثل ابتیاع تیم فرمول E و اخراج حدود ۱۰ درصد از نیروی کار، این استارتاپ را به چالش کشید. 



خیلی مشکل است که حالا درباره ی آینده ی نیو قضاوت کنیم؛ نمی توان گفت که این باهم اتحاد کردن آینده ی روبه رشدی درون پیش دارد یا واقعا از کنترل خارج شده است. فراموش نکنید سال ها پیش همگان فکر کردن می کردند تسلا نیز برند مرده ای است. با این حال نیو قدری با تسلا متفاوت است؛ تسلا تقریباً یک دهه طول کشید تا بتواند نمونه تولید خویشتن را بوسیله رقم کنونی برساند، اما نیو از سال ۲۰۱۴ تاکنون فعالیت می یواش. 

شانس گره مبتلا حذف یارانه ی دولتی در زمانی است که سودا خودروی برقی در آسیا کاهش می یابد. درون حاصل اکثر شریک شدن های سازنده ی خودروی برقی در منطقه، امسال وضعیت دشوارتری دارند. چنین شرایطی اعتماد عمومی به صنعتی خودروهای الکتریکی بوسیله خاص نیو را به شدت مادون تأثیر قرار می دهد.بیشتر بخوانید:چرا تسلا در فناوری خودران از لیدار کاربرد نمی کند؟مهندسی بی نهایت؛ پورشه تایکان ۲۰۲۰اپل کارخانه تولید مک پرو را به چین منتقل نمی کندخودروی برقی مرسدس بنز برای حضور در فرمول E آماده استنفوذ مقام های طالع گره در شرکت علی بابا اضافه پدیدار می کند
  • ۹۸/۰۷/۰۵

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی