تبلیغات پیامکی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، آق محمد مرادی، رییس دایره نگاهداری فضا زیست گمیشان دوشنبه ۱۲ آبان گفت: درناها از پرندگان مهاجر کمیاب محسوب می شوند که فقط برخی سال ها بوسیله تالاب بین المللی گمیشان مهاجرت کرده اند و امسال غصه سه قطعه از آنها آمده اند. تاکنون حدود پنج هزار قطعه انواع پرندگان مهاجر مسبوق زیستگاه آبی گمیشان شده اند که از بنیانی ترین گونه های آن می توان به غاز پیشانی سفید، غاز خاکستری، کشیم، خوتکا و چند کلونی از فلامینگوها بوسیله تعداد تقریبی ۲۰۰ نهنگ اشاره کرد.

تو ۳۵ کیلومتری سیرت غربی گرگان مرکز استان بوستان و حوزه شهرستان گمیشان آبگیر وسیع ای با نیزارهای انبوه فراغت دارد که به تالاب بین المللی گمیشان معروف است. این تالاب یک زیستگاه انحصار به بی مانند با وسعت بیش از ۲۰ هزار هکتار و ۱۴ هزار هکتار آن جزو مناطق شکار، شکار و تیراندازی ممنوع سازمان محیط زیست است. طیفی وسیع از نحو های مختلف پرندگان زیرا که 'مرغابی، غاز، قو، پلیکان، باکلان، پرستوی دریایی، سلیم، کاکایی، چنگر، اگرت، خوتکا، گیلان پادشاه و تلیله به گمیشان مهاجرت می کنند. علاوه بر این، هر سال این تالاب میزبان تعداد اضافی از پرندگانی است که از نیمکره شمالی بوسیله مناطق جنوبی مهاجرت کرده و ماه ها تو این جا می متشابه و مجددا برای جوجه آوری به وطن اصلی خود بازمی گردند.

مهاجرت پرندگان از اواسط پاییز آغاز شده و رویه های متنوع از عرض های اعلی و نواحی شمالی سیبری بوسیله تالاب بین المللی گمیشان می آیند. درناهای مهاجر که وارد گمیشان شده اند پرندگانی ارشد با پاها و گردن دراز، دم نسبتا کوتاه، بال های دراز و منقاری اهتزاز و کلفت و صریح شبیه لک لک هستند و سلطان پرهای ثانوی داخلی بال های آنها خیلی بلند است و روی دم را می پوشاند.
  • ۹۹/۰۸/۱۲

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی