تبلیغات پیامکی

تغییر نام خیابان ها، مکان ها و راسته ها درون کلانشهر شیراز در یکسال اخیر همواره با مناقشه و گاهی جدل تند همراه شده، از یک روشنایی تغییردهندگان نام که شورانشینان شیرازهستند پهلو این تغییرات اصرار می کنند و از دیگر سو دامنه و تعداد مخالفان نام های جدید نیز روز به روز گشاد تر می شود.

حاشیه ها داخل این باره در ماه های گذشته از دگرگونی معروفیت گذرحافظ بوسیله صیت استاد شجریان یا تغییر نام بلوار خاطرجمعی جنوبی به وکلا حیات داشت و داخل نو ترین آن به تغییر نام خیابان کوهسار بوسیله مرحوم لله علی اصغر خدادوست رسید.

درون پی تغییرنام خیابان کوهسار شیراز در آخرین جلسه شورای این روستا به نام پروفسور علی اصغر خدادوست، نامه ای در فضای مجازی بوسیله امضای مهران محمد خدادوست؛ رئیس درمانگاه و فرزند پرفسور خدادوست داخل فضای مجازی پخش شد که متن نامه مدال از نارضایتی قوم خدادوست از این غرض دارد.

سخنگوی شورای خانه دادن شیراز و رئیس کمیسیون نامگذاری این صنع اعتراف کرد: کمتر معبر نامگذاری نشده داخل شیراز وجود دارد و اغلب بخاطر پاسداشت شهرت مشاهیر و بزرگان مجبوریم نام معبری را تغییر دهیم و کنیه فرد مورد دید را کنار آن نهیم.

سعید نظری افزود: این محدودیت ها همچنین بود دارد که نمی توان نام هر معبری از جمله معابری که به صیت مشاهیر و شهداست را تغییر داد و مجبور هستیم صیت خیابان و معبرهایی که غیر از این قسمت قسمت کردن است را تبدیل دهیم.

وی امتداد رحم: در دوره چهارم شورای بخانه برگشتن و بنا به التماس بازماندگان و مدیریت بیمارستان خدادوست، تقاطع چند سطحی روبه روی بیمارستان خدادوست که اینک به نام شهدای مهدی آباد در خیابان مطهری اشتهار پژمرده بوسیله نام پرفسور خدادوست معروفیت گذاری شد و شخص حکیم خدادوست نیز درون زمان حیات در مراسم گشایش این پل حضور داشت.

او اضافه کرد: مدتی بعد اهالی محله مهدی آباد بوسیله این نامگذاری تعرض و تقاضای تحول نام آن را مطرح کردند که شورای خانه دادن چهارم با تغییر معروفیت این سازه بنام شهدای مهدی آباد موافقت کرد.

سخنگوی شورای قریه شیراز با بیان این پیغام که در حوالی پنجم شورای قصبه شیراز فرزند دکتر خدادوست درون ساختمان شورا حاضر شد و درخواست نامگذاری معبری به نام این لله فقید را ارائه کرد، گفت: اعضای شورای شهر شیراز با ارتکاب بررسی هایی با ارائه طرحی دوفوریتی تقاطعی که اکنون به شهرت شهیدان یغمور نام دارد به معروفیت دکتر خدادوست نام گذاری کردند اما داخل امتداد روشن شد که قبل از آغاز عملیات اجرایی در پرگیر شورای چهارم نام این سازه بوسیله نام شهدای یغمور نام گذاری شده است و بنابر این نمی توان نام مشاهیر و شهدا را از معابر برداشت و تغییر انصاف و باز شورای دهات مجبور بوسیله بازگرداندن نام شهدای یغمور بر این تقاطع شد.

وی بیان کرد: با رایزنی با پسر استاد خدادوست و به این دلیل که مسکن استاد داخل نقاط مرکزی شهر و دوره خیابان نارون است محلی در نزدیکی آن به این معروفیت نامگذاری شد.

نظریه بیان کرد: خیابان کوهسار به برهان اینکه چندین مرکز آموزشی و مدارس تیزهوشان در این نگرش قرار دارد به نا لله خدادوست دگرگونی شهرت داده شد.

اعتراضات از اهالی مطلع شد

رئیس کمیسیون نامگذاری شورای شهر شیراز اضافه کرد: در اثر این نامگذاری ابتدا اهالی نگرش بوسیله آن تعرض کردند و خواهان بازگرداندن نام کوهسار بوسیله این معبر شدند و بعد نیز فرزند استاد خدادوست روزنامه ای ارسال و التماس کرده که شهرت لله خدادوست از این معبر برداشته شود.

وی با اشعار اینکه کانون نامگذاری شورای شهر شیراز ماهانه عزب یک مجمع برگزار می کند، ادامه رحم: التماس بازگرداندن نام معبری که بوسیله شهرت استاد خدادوست درون شیراز نامگذاری شده تو جلسه بعدی حلقه نامگذاری بررسی و تصمیم نهایی به صحن علنی واگذاری و بنابر دیدن اکثریت اعضا در این باره تصمیم گیری خواهد شد.

دیگر هیچگاه معبری را تو شیراز تغییرنام نمی دهیم

عملی از ابراز چنین نفوذ کردن هایی درون پی نامگذاری معابر شیراز گلایه کرد و افزود: از این بوسیله بعد پهلو خلاف تلاشی که شورای پنجم تاکنون در زنده نگه داشتن شهرت مشاهیر شیراز داشته شاید تصمیم بگیریم دیگر هیچ معبری را درون این دهات تغییر صیت ندهیم مگر اینکه معبری جدید مصنوع شود.

وی اضافه کرد: معبرهای متاخر همچنین عمدتا داخل حاشیه بخانه برگشتن است و نامگذاری آن به نام مشاهیر و شهدا اغلب با مخالفت قوم و دوستداران آنها مواجه خواهد شد و دست مدیریت شهری درون این ماخذ بسته است و به نظر باید این وحدت رویه تو اذن کار شورا صبر گیرد که دیگر هیچگاه معبری درون شیراز دگرگونی شهرت داده نشود مگر اینکه معبری متاخر در این خانه دادن احداث شود.

عضو شورای شهر شیراز اظهار کرد: در خصوص نامگذاری معبری بوسیله نام حکیم خدادوست نیز باید با فکر و اقدامی کارشناسی شده پیگیری شود.

پرفسور علی اصغر خدادوست چشم پزشک شیرازی، اسفند سال ۱۳۹۶ درون سن ۸۲ سالگی درگذشت.
  • ۹۹/۰۹/۰۱

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی