تبلیغات پیامکی

۱۰ مطلب در آبان ۱۳۹۸ ثبت شده است

هوش جعلی یکی از حوزه هایی است که در سال های اخیر پهلو اثر هیاهوی خبری و بازاریابی های گسترده، توسط تصرف وکارهای گوناگون بوسیله کار پژمرده شد. البته پیاده سازی مفاهیم فناوری جدید، عموما با اشکالاتی از لفظ کسب وکارها همراه می شود. به هرحال محضر بیش از اندازه مفاهیم هوش مصنوعی در اعلام و رخدادهای دنیای فناوری نیز باعث خستگی فعالان و کاربران می شود و قدری وسواس و تردید را نسبت به پیاده سازی ها به همراه دارد.

IFS یکی از انبازی های بین المللی فعال داخل حوزه ی اپلیکیشن های تجاری است. آن ها اخیرا نتایج تحقیقاتی را منتشر کرده اند که رویکرد و استراتژی رهبران کسب وکار را نسبت به هوش ساختگی نشان می دهد. تجسس ی مذکور، از ۶۰۰ رهبر کسب وکار داخل سرتاسر جهان نظرسنجی کرد. کسب وکارهای مذکور، با خدمات فناورانه ی خود، بازه ی فراخ ای از صنایع را پوشش می دادند. از مملکت های فعالیت آن ها می توان به دستور کار ریزی منابع سازمانی، مدیریت اموال و مدیریت سرویس های میدانی اشاره کرد.مقاله های مرتبط:چرا شعور مصنوعی انقلاب اتیه حوزه کسب و حکم لقب گرفته است؟هوش مصنوعی؛ از حذف هزاران فرصت شغلی تا ریاست بر کارکنان

مولود ی تجسس های ادا شده روی تصرف وکارها متنوع، داده های عریض ای را عرضه می کند. البته عمه ی تمرکز آن را می نبوغ در این عین بیان کرد که رهبران کسب وکار در صنایع گوناگون، هوش مصنوعی را عاملی مؤثر داخل توفیق موسسه خود در آینده ی نزدیک می دانند. درواقع ۹۰ درصد از شرکت کنندگان تو نظرسنجی، خبر از پیاده سازی درایت مصنوعی را در برخی از مملکت های کسب وکار خود دادند. آمار مذکور، نشانه های برازنده توجهی دارد. شاید رهبران تصرف وکار، هیجان از دست اعطا کردن موقعیت خواه خوش بینی کوتاه مدت داشته باشند. به هرحال آن ها ظاهرا مست دستاوردهای احتمالی ادراک مصنوعی شده اند.

معاینه روی مدیران کسب وکارهای متعدد نشان داد که اتوماسیون صنعتی، با آمار ۴۴/۶ درصدی، بیشترین سهم تنخواه گذاری فهم جعلی را بوسیله خویشتن اختصاص می دهد. مدیریت ارتباط با خریدار و مدیریت انبار و لجستیک با ۳۸/۹ درصد در رتبه ی بعدی قرار گرفت.

اب دی کاکس، معاون ارشد IFS در فهم مصنوعی، درباره ی حاصل ی مطالعه گفت:هوش مصنوعی دیگر فناوری درحال تولدی محسوب نمی شود. مطالعه ی ما نشان می دهد، امروز کسب وکارها برای امنیت از پیشبرد اهداف خود، فناوری مذکور را بوسیله فقره می گیرند. ما مثال های متعددی را در دنیای واقعی می بینیم که هوش ساختگی تو آن ها بسیاری از فرایندهای غرض گیری را گشایش می بخشد. بهبود فرایندها با عرضه ی اطلاعات دقیق، زمان بندی شده و مرتبط عارض می گیرد. در قناعت ساختارشکن کنونی، ترکیب فناوری هایی همچون هوش مصنوعی، اتوماسیون فرایند با ربات ها و اینترنت اشیاء، ریختگی جدیدی از اتوماسیون کسب وکاری را نشان می دهند. کسب وکارهایی که از خیساندن مذکور استفاده می کنند، مزیت های رقابتی بیشتر و فراخ تازگی داخل اختیار خواهند داشت.



در بخشی از معاینه ی اخیر، به چگونگی پروگرام ریزی کاربرد از هوش تقلبی درون کسب وکار اشاره شد. ۶۰/۶ درصد از مدیران اشاعه داشتند که هوش مصنوعی به افزایش بهره وری نیروی کار موجود کمک نرم. ۴۷/۹ درصد از آن ها گفتند که از درک قدر یا بهای چیزی جعلی برای افزودن ارزش به کالاها و خدمات خود استفاده می کنند. ۱۸/۱ درصد از مدیران نیز به دنبال جایگزینی نیروی فقره موجود با فهم بدلی بودند.

داده های اخذ شده بر اثر بررسی نشان می دهد که رهبران صنعتی و کسب وکاری، با تکاپو به دنبال واردکردن درایت بدلی به کسب وکار خود هستند. فداکار از آن ها هنوز در مسیر پذیرش پیامدهای اجرای فهم تقلبی در تصرف وکار خود هستند، ولی سهم عمده ای از مدیران، افزایش بهره وری را بوسیله نشانی دلیل سرمایه گذاری در ادراک تقلبی پذیرفته اند. بوسیله هرحال به نظر نمی رسد مواردی همچون هزینه های سربار یا تقاضا برای فهم مصنوعی، جای یکروز وری را بوسیله نشانی دلیل اصلی پیاده سازی هوش مصنوعی بگیرند. البته فناوری هایی همچون اتوماسیون فرایندی مبتنی کنار رباتیک (RPA) باید بتوانند از قله ی هیاهوی خبری، بوسیله کارایی بازپسین و ملموس برسند.

مدیران تصرف وکارها تو پیاده شدن تمامی مزایایی که برای هوش ساختگی قائل هستند، از خطر های آن برای نیروی انسانی اطلاع یدکی ندارند. سهم عمده ای از مدیران، افزایش روزی وری را به عنوان یکی از پیامدهای پا بر جا بوسیله کارگیری هوش ساختگی نشانی می کنند، اما تنها ۲۹/۳ درصد، پیش بینی کاهش نیروی انسانی را بر اثر استعمال از فناوری بیان کردند. به هرحال چالش نیروی انسانی، یکی از مهم ترین پیامدهای به کارگیری هوش مصنوعی محسوب می شود که مدیران باید در سطر برنامه ریزی برای پیاده سازی، آن را داخل نظر بگیرند.بیشتر بخوانید:با ادوات جدید مایکروسافت می استعداد عاری حتی یک خط کد نوشتن بات ساختبانک های بزرگ آمریکایی تا ۱۰ سال آینده ۲۰۰ هزاره شغل را با اتوماسیون جایگزین می کنندراهکار بهینه بازاریابی محتوا برای مدیران استارتاپیاوراکل دیتابیس های خودکار را برنگ خون داخل صنعت می داندچگونه تعارض های محل کار را به فرصت دگرگونی کنیم؟
همشهری آنلاین - سید مرتضی احمدپور: دستیار گردشگری و تنخواه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی با بیان این که امکان ثبت ملی ۱۲ غذا و انواع خوردنی فراهم شده است، به همشهری می گوید: از شاخص ترین این غذاها می استعداد به کوفته تبریزی، آش محلی جلفا و کباب بناب رمز کرد که بخاطر بسیاری از شهروندان تا اینکه درون خارج از ناحیه شناخته شده و دستور کار این اداره بی مو فراهم کردن ثبت تعداد بیشتری از این غذاهاست.

احمد حمزه زاده با بیان این که ۲۸ خوان ساختمانی سنتی در استان برای سرویس گوناگون غذاهای محلی مجوز گرفتن کرده اند، می افزاید: این سفره خانه ها از غذاهای مختلف محلی بیشتری را به نسبت رستوران های معمولی سرو می کنند و این غذاها می تواند سلیقه های مختلف را جذب کند. جشنواره های خوشمزه

وی مداومت می کند: برگزاری مهمانی های مختلف مواد غذایی در استان از یکسره عید آب پز بناب در سال های گذشته با توفیق برگزار شده و این مهمانی ها توانسته است گردشگران احسان جذب کند.

وی ارائه آموزش های لازم به کارکنان خوان ساختمانی های سنتی برای سرویس غذا، چیدمان سفره و پاس نکات تشریفاتی را یادآور می شود و می گوید: با همدستی هم گذاری مجتمع های رفاهی، تفریحی و گردشگری استان و اتحادیه های مربوط، داخل این زمینه قدم های خوبی برداشته شده است و همچنان متقی به ترقی این سنخ از گردشگری به عنوان یکی از حجم های کم ارزش اقتصادی در استان هستیم.

مسئول هیئت قانونگذاری حلقه های رفاهی، تفریحی و گردشگری استان نیز با رمز بوسیله وضع پخت غذاهای محلی در آذربایجان شرقی می گوید: رستوران دارهای استان و تبریز در سال های گذشته با بود مشکلات زیادی که در تامین مواد ابتدایی تندرست داشته اند، تلاش کرده اند غذاهایی با بهینه کیفیت پخت به مشتری نمایش دهند.

وحید علاقه بند می افزاید: به همین دلیل است که بنا بوسیله مطالعه ها و نظرسنجی هایی که انجام داده ایم، گردشگران تو سفر به تبریز از غذاهای محلی رضایت کامل دارند و اگر از موارد دیگر هم نارضایتی بود داشته باشد، تلاش کرده ایم با پخت غذای خوب جبران کنیم.

وی با اشعار این که حدود ۳ هزار رستوران و غذاخوری در استان وجود دارد، نشانی می کند: از این تعداد حدود ۶۰ درصد، غذاهای محلی درخت سرو می کنند، اما ۴۰ درصد غذاهای دیگر و فست فود پخت می شود و تنوع غذایی فست فودها بوسیله مراتب بیشتر از غذاهای سنتی است.

وی عنوان می درنگ: بنیادی ترین دلیلی که جهت شده است تنوع غذایی کمتری برای ارائه به خریدار در بخش سنتی داشته باشیم ریسک زیاد این فقره است، زیرا غذا ماندگاری کمی دارد و یک رستوران دار متوسط نمی تواند تعداد اضافی از غذاهای محلی را آماده کند بوسیله امید این که گردشگری بخاطر هوی کردن این غذاها به میخانه وی بیاید، چرا که در آخر روز بدون مشتری این غذاها دورریز خواهد حیات. تمرکز به خشکی امدن جذب گردشگر

فرع بند یادآوری می نرم: بانوان آذری خود آشپزهای ماهری هستند که غذاهای محلی را به نیکوترین شیوه پخت می کنند و به همین سبب بخاطر اسقاء کردن غذاهای محلی معمولا بوسیله مهمانخانه نمی آیند و بیشتر چلوکباب برگ، چلوکوبیده و جوجه آب پز که پختنشان درون خانه نیاز به زغال و کباب پز دارد وعظ می دهند، اما انواع کوفته ها، خاگینه و گوناگون آش های محلی بوسیله راحتی تو مسکن پخت می شود و معمولا بهتر از کاباره ها بی قراری هستند. بنابراین باید سرمایه گذاری بر حضور گردشگرانی متمرکز باشد که به این کاباره ها می آیند.

وی ادامه می دهد: برای این چالش ۲ راه حل نمایش شده است‎ْ‎. پخت برخی غذاهای اختصاص در روزهای مشخصی در هفته که البته دیدن گردشگرانی را که یک یا دو روز در هفته در تبریز مهمان هستند، برآورده نمی کند و دیگری اختصاص تعدادی از رستوران ها تو تبریز بخاطر پخت غذاهای محلی به رخ عام و اطلاع دادن شده است که می تواند برای گردشگران هم جذاب باشد.
به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، صرافی های بانک ها امروز سه شنبه قیمت دلار را برای ابتیاع بوسیله مردم با تکثیر نسبت به روز کار کننده قبل ۱۱ هزاره و ۴۵۰ تومان اخبار کرده اند. این صرافی ها دلار را از مردم با قیمت ۱۱هزار و ۳۵۰ تومان خریداری می کنند.

پهلو همین اساس طی روز جاری قیمت معامله یورو در صرافی های بانک ها با ثبات نسبت بوسیله دیروز ۱۲هزار و ۶۵۰ تومان اعلام شده است؛ نرخ بیع یورو نیز تو این صرافی ها ۱۲هزار و ۵۵۰ تومان است.

به گزارش تسنیم، ۵ صرافی بانکی در خیابان فردوسی با داشتن کارت ملی، کارت پیشدستی کردن و شماره همراه به معروفیت متقاضی از ساعت ۱۰ تا ۱۵ تا ۲۰۰۰ دلار آمریکا بوسیله متقاضیان واجد وضعیت نمایش می کنند. این صرافی ها درون طول روز قابل با تزلزل زیاده چرب یا شیرین در بازار آزاد، ابتیاع و فروش دلار و یورو را با ارج های مختلفی انجام می دهند.

قیمت درهم برای فروش درون بازار آزاد در روز جاری ۳ هزار و ۱۶۹ تومان و ارزش پوند انگلیس ۱۴ هزار و ۸۷۵ تومان گلچین شده است؛ ضمن اینکه صرافی های آزاد، قیمت دلار را برای خرید بوسیله مردم ۱۱ هزار و ۴۵۰ تومان اعلام می کنند.

گفتنی است، امروز بانک های عامل ارزش دلار را ۱۱ هزار و ۱۹۹ تومان، نرخ یورو را ۱۲ هزار و ۲۶۹ تومان و ۶ ریال  و قیمت پوند انگلیس را ۱۴ هزار و ۲۹۹ تومان و یک ریال برای سودا از مردم اعلام کرده اند.

توجه داشته باشید که قیمت های درج شده در این خبر برای دلار، یورو و پوند، ارزش خرید بانک از مردم است خیر فروش! ضمن آنکه نرخ های خرید بانک اندوه برای موجودی ارز کمتر از ۵ هزار دلار است.

شعب منتخب فروشنده ارز مسافرتی داخل تزیین بانکی فروش ارز مسافرتی را طبق روال روزهای قبل، سپس از شایسته کردن ۱۱ آغاز کرده و به مسافران یورو را با قیمت ۱۲ هزار و ۶۹۷ تومان می فروشند. بها ارز مسافرتی نسبت بوسیله روز کاری قبل مدلل مانده است.

بوسیله گزارش تسنیم، مسافران خارج از کشوری که اسناد و مدارک خواسته شده را به شعب بانک های عامل ارائه کنند می توانند برای کشورهای همسایه و مشترک المنافع حداکثر ۵۰۰ یورو و بخاطر سایر کشورها تا ۱۰۰۰ یورو خریداری کنند. دوشنبه ۲۰ آبان | ارزش ارز در صرافی ملی و بانک ها و قیمت ارز مسافرتی
فناوری های مالی و کسب و کارهای نوپای فعال در این حوزه، امروزه در جهان و ایران به یکی از بخش های جدایی ناپذیر صنایع مالی و بانکی تحول شده اند. بخانه برگشتن هوشمند نیز تعبیر ی پرتکراری است که در چند سال گذشته از تریبون های زیادی درون سرزمین شنیده می شود و بسیاری از مدیران و متخصصان پهلو لزوم هوشمندسازی شهرها تأکید می کنند.

این روزها، شرکت ها و راه اندازی ها و نهادهای متنوع رویدادهای استارتاپی متعددی در کشور برگزار و هریک تلاش می کنند در شکل گیری بسترهای لازم بخاطر فعالیت بهتر این اکوسیستم تأثیرگذار باشند. با وجود این، در اجرا استارتاپ ها با مشکلات کسب و کاری و مالی و رگولاتوری متعددی مواجه اند. ازجمله رویدادهایی که تکاپو می کند با گردهم آوردن اضلاع مختلف این اکوسیستم زمینه را بخاطر تعامل بیشتر میان آن ها و حل مشکلات این حوزه مهیا کند، نمایشگاه تراکنش ایران (ITE) است.

نمایشگاه تراکنش ایران با برگزاری جشنواره ی بزرگ فین تک ایران، فرصت لازم را برای آشنایی کسب و کارهای بانکی و مالی با استارتاپ های فعال درون این مرزوبوم فراهم می درنگ. بدین ترتیب، امکان مناظره بین آن ها بخاطر همکاری و سرمایه گذاری وجود خواهد داشت. تاکنون دو پرگیر از این جشنواره برگزار شده است و سوم اطراف ی آن هم زمان با نمایشگاه تراکنش ایران از ۲۸ تا ۳۰ آبان برگزار می شود.

با توجه به پیوند بسیاری از ایده های مطرح شده در حوزه ی شهر هوشمند با موضوع پرداخت ، نمایشگاه تراکنش ایران از سال گذشته برگزاری جشنواره ای استارتاپی تو این حوزه را آغاز کرده است که امسال غصه زمان با پنجمین نمایشگاه تراکنش ایران، دومین دوره ی آن برگزار خواهد شد. ازآنجاکه بسیاری از مسئولان شهری از این رویداد ملاقات می کنند، فرصت لازم بخاطر گفت وگو و تعامل فعالان استارتاپی با آن ها فراهم است. 



تو حاشیه برگزاری این دو جشنواره، ۶ پنل استارتاپی نیز بخاطر طرح مباحث و مشکلات و دغدغه های فعالان اکوسیستم استارتاپی برگزار می شود.

 بیشتر بخوانید:سومین دوره مسابقات کد نویسی مبهم موسوم بوسیله رقابت اسپاگتی آذرماه برگزار می شودتپ سی بخاطر رانندگانش باشگاه وفاداری سیاق اندازی کردفروشگاه جدید هواوی ۱۶ آبان افتتاح می شودخدمات رومینگ ایرانسل بخاطر عقاب مسافر روس رایگان شدوزارت اطلاعات از دستگیری عوامل قاچاق گوشی بوسیله بها ۱۲۰۰ میلیارد ریال وقوف داد
عکاسی از حیات وحش علاوه پیاده شدن اینکه مورد توجه طیف فراخ ای از دلبستگی مندان حرفه ای و آماتور عکاسی فراغت دارد، مخاطبان بسیاری را در بین مردم معمولی بوسیله خود اختصاص داده است. این رشته از عکاسی به این دلیل که می تواند رسانه ای فراگیر، تأثیرگذار و قدرتمند باشد، طی سالیان اخیر به طور اختصاص تک توجه فعالان هوا زیست و دغدغه مندان این حوزه فراغت اندوهناک است. فارغ از اینکه شما مخاطبان پاینده زومیتبه کدام قسمت قسمت کردن از افراد یاد شده علاقه دارید، امیدواریم از تماشای تصاویر حیرت انگیز این مقاله و کشف داستان شنیدنی این عکس ها کیف ببرید.مقاله های مرتبط:عکس های منتخب  نشنال جئوگرافیک ۱عکس های منتخب  نشنال جئوگرافیک ۲

مزد سال ۲۰۱۹ این رقابت بوسیله عکسی با عنوان «دم» رسید که توسط یک عکاس چینی با اشتهار Yongqing Bao ثبت شده و تصویر زبر العاده یک موش خرما را در کنار یک روباه نشان می دهد.

در این مقاله ۳۵ عکس گرامی این رقابت را با بی آرامی مرور خواهیم کرد (برای مشاهده تصاویر تو ابعاد اصلی روی آن ها کلیک کنید).۱. لمحه



 Yongqing Bao (چین)

روباه تبتی مام که برای عروج کردن سه توله روباه خود به نخجیر رفته، یک موش خرمای هیمالیایی را که بوسیله رطوبت از رویا زمستانی ملتفت شده است، غافلگیر می کند. عکاس چینی نفس حمله ور شدن روباه و عکس العمل صاعقه آسای موش خرما را ثبت کرده است. قدرت در دهان های زیرفون شکارچی و وحشت در عارض شکار، واضح است و می نبوغ بوسیله وضوح، جدال نابرابر مرگ و زندگی را در چهره هایشان مشاهده کرد.

موش خرمای هیمالیایی یکی از معدود پستاندارانی است که توانایی زیستن تو این طور مناطق مرتفعی را دارند و برای رهایی از سرمای استخوان سوزش این نواحی، شدیدا بوسیله پوست خزدارش وابسته است. در زمستان، موش خرما بیشتر از ۶ ماه را بوسیله همراه اعضای خانواده بزرگش در تونل هایی سپری می بطی ء که به راه استادانه ای در اعماق زمین حفر کرده و معمولا تا آغاز بهار از این نقب ها بیرون نمی شود. فصل بهار غنیمتی است که شکارچیان گرسنه بوسیله فراغت از آن نمی گذرند.۲. صف زنبوری



Frank Deschandol (فرانسه)

در آستانه غروب آفتاب، زنبور ها داخل کنار دریاچه مشغول تصعید هستند ولی از بخت بلند عکاس، این ۵ زنبور روی ساقه یک گیاه خلوت پژمان اند. این زنبور های تنها که احتمالا نر هستند، در حالی بخاطر استراحت اتراق کرده اند که زنبور های ماده درون کندوی گرم و درنگ مجاور فراغت می کنند.

موجودات خونسردی مانند زنبور که گرمای بدنشان از دما خور تأمین می شود، شب ها یا وقت شرایط ردی آب وهوایی، توانایی تصعید ندارند و ناچار هستند استراحت کنند. بنابراین با آرواره های اره مشابه قدرتمندشان ساقه را مستحکم می گیرند و بوسیله بال هایشان فراغت می دهند. بعد بدن های کوچکشان را جمع و شاخک هایشان را پیچ می کنند و کمتر کم خوابشان می سرما و عاشق طلوع خورشید روز پس ازآن می مانند.۳. قلمرو شاهین



 Audun Rikardsen (نروژ)

عکاس نروژی، این شاخه شجر را با مداقه هرچه تمام تر اینجا قرار داده بود، به کام اینکه بتواند از آن برای عکاسی از عقاب زرین استفاده کند. او یک دوربین دام ای روی انشعاب نصب کرد و گاه گاهی لاشه حیوانات کشته شده در جاده را تو خلط آن صبر می قسط. طی سه سال گذشته، این عقاب طلایی بوسیله تدریج به این شاخه متکی کرد و زمان بیشتری روی آن می نشست تا قلمرو ساحلی خود را دیده بانی کند. انتها این عکس فوق العاده ثبت شد. عقاب تو حال فرودآمدن است و چنگال های قدرتمندش خارج زده است.

عقاب های طلایی به طور متعارف با سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت پرواز می کنند اما گاهی در زمان شیرجه برای صید بوسیله سرعت ۳۲۰ کیلومتربرساعت تیمار می رسند. امتزاج این طور سرعت خارق العاده ای با این پنجه های نیرومند، عقاب زرین را به یک شکارچی کشنده تحول می درنگ. تو حالت عادی پستانداران و خزندگان و پرندگان کوچک و انواع ماهی ها، غذای عقاب طلایی را تشکیل می دهند اما بعضی اوقات بی قراری حیوانات مبصر تر و نعش حیوانات تلف شده را می خورد.۴. دریچه خوشبختی



Jason Bantle (کانادا)

یک راکون از داخل حفره ی ایجادشده داخل شیشه ی یک خودروی متروک بوسیله خارج سرک کشیده و دوره را تماشا می کند و بوسیله عکاس این فرصت را داده تا عکس او را درون طی گرگ و میش شکار کند. حفره ایجادشده تو شیشه تنها اجازه ی عبور راکون را می دهد و آنقدر مبصر نیست که شکارچیانی مشابه کایوت متوجه آن شوند؛ همین موضوع، صندلی عقب خودرو را به لانه ای گرم و یواش برای راکون و پنج بچه کوچکش تبدیل کرده است. راکون ها معمولا علاقه دارند در درختان توخالی یا شکاف حجر ها لانه بسازند اما می توانند بوسیله سرعت خودشان را با شرایط نو وقف دهند. به محض افول آفتاب، این راکون مادر لانه اش را ترک خواهد کرد تا تمام طول شب برای سیر کردن ناف خویشتن و بچه هایش بوسیله دنبال غذا بگردد. راکون ها، حیوانات فرصت طلبی هستند و همه چیز از دشت و آجیل گرفته تا محتویات سطل های زباله را می خورند.۵. پرتره ای از یک پاپا



Ingo Arndt (آلمان)

عکاس این تصویر می گوید، هیچگاه چیز هیجان انگیز نمدار از چشم درچشم شدن با یک پومای وحشی نیست. تعقیب و رصد یک پوما (یوزپلنگ آمریکایی) مستلزم حمل تجهیزات سنگین در بدترین وضعیت آب وهوایی قرین تندبادهای سهمگین و سرمای استخوان سوز است. سرانجام او با جدیت خیلی توانست قدر و تکیه پومای مادر را فراخوانی کرده و عکس این خانواده را ثبت بطی ء. پوما ها سراسر عمرشان این بازیگوشی کودکانه را حفظ می کنند. توله پوما ها با حزن هیاهو می کنند و با کمک این بازی ها، مهارت های مهم عمر مثل شکار، جنگیدن و گریختن را می آموزند. بچه ها قبل از اینکه مستقل بشوند، معمولا تا دو سالگی داخل پیاده شدن مادرشان زندگی می کنند و پس از آن، تا زمانی که دولت به تولید مثلشان نرسیده است در تنهایی به ضابطه می برند.۶. نوشیدنی خنک



  Diana Rebman (آمریکا)

باوجود سرمای شدید منفی ۲۰ منصب سانتیگراد، عکاس آمریکایی ساعت ها نیست تماشای قعر زدن نوبتی تیت های لحظه دراز به این قندیل یخی می شود؛ چیزی که خود او، شبیه سازی به تمرین رقص می درنگ. صریح است که به برهان لول سریع این پرندگان و انگشت های یخ زده عکاس، ثبت تصویر چه کار دشواری بوده است. تیت های دم دراز در سراسر اروپا و آسیا عمر می کنند. ساکنان هوکایدوی ژاپن اشتهار Shima-Enaga را روی آن ها گذاشته اند. این پرندگان زیبا بخاطر تأمین آب مورد نیازشان ناچار هستند تو زمستان های سرد و برفی منطقه از برف و یخ استفاده کنند. آن ها تمام روز در جستجوی طعام هستند و حشرات و جولا شکارگاه می کنند و شب ها با تشکیل قسمت قسمت کردن های چند تایی، دور تیمار جمع می شوند تا از سرمای هوای درون حمایت بمانند.۷. فرود برفی



Jérémie Villet (فرانسه)

تصویر یک شاهین طاس که با بال های افراشته و چشمانی که به قربانی خیره شده اند، روی رودخانه برفی فرود می آید. عکاس نزدیک بوسیله یک هفته از مخفیگاه خود، تمام حرکات این پرندگان را مادون دید داشت و قطعا موقعیت سنجی خوبی داشته است که شیرجه عقاب بخاطر صید ماهی سالمون از آب تقریبا یخ زده رودخانه را با توفیق ثبت کرده و این پرتره فوق العاده را خلق کرده است. ماهی های سالمون برای تخم ریزی به مصب رودخانه ها که زادگاه اصلی شان است بازمی گردند و این مدخل مهمی از حرکت دورانی ی زندگی آن ها است. سالمون مدت کوتاهی پس از برز ریزی می میرد و این زمان وفور نعمت بخاطر شاهین های فرصت طلب است. این اتفاق، همگی ساله نزدیک به ۳ هزار عقاب کچل را بوسیله دوروبر رودخانه چیلکات آلاسکا می کشاند تا از سور شکار سالمون ها بی نصیب نمانند.۸. عرضه برفی



 Max Waugh (آمریکا)

در برف و بوران زمستان، یک گاومیش آمریکایی خلال جستجوی بی محصول علوفه، سرش را بالا آورده است. عکاس، عامدانه سرعت شاتر دوربین را پایین آورده تا بارش برف، مات به دیدن برسد و تصویری شبح قرین از گاومیش ترسیم یواش. با اندکی نوردهی بیشتر به عکس و تبدیل آن به یک تمثال سیاه و سفید، عکاس بر سادگی این شمایل زمستانی تأکید کرده است. گاومیش ها داخل زمستان، سر های ارشد شان را مدام تکان می دهند و بخاطر کشف کردن کاه با پوزه های خود برف را پارو می کنند. شکار بی رویه برای کاربرد گوشت و پوست گاومیش آمریکایی، این موجود را تو قرن ۱۹ تا آستانه انقراض کشانده بود اما خوشبختانه داخل حال حاضر، به تعداد آن ها افزوده شده است و این جانور درون پارک های ملی آمریکا تحت نگاهداری قرار دارد.۹. گهواره زندگی



Stefan Christmann (آلمان)

عکاس این تمثال می گوید: «گرفتن عکس یک جوجه پنگوئن امپراطور وقتی از تخم بیرون می آید، فقره سختی نیست چرا که، پنگوئن نر مدام کیسه نگه داری جوجه را اوج می دهد تا وضعیت تخم را بررسی کند. سرنوشت سخت آن پیداکردن یک پنگوئن است که در موجب مناسب ایستاده باشد و در این لحظه حساس تلالو مناسبی بخاطر عکاسی داشته باشیم. وقتی پنگوئن های ماده برای شکار ماهی درون یبوست هستند، همسران شان زمستان ابکی قطبی را با مشقت بی شمار بردباری می کنند چون ناچار هستند بدون غذا از تخم ها محافظت کنند. بعد از ۶۵ تا ۷۵ روز شیرهدار و فرساینده، اختتام جوجه ها ضابطه از بذر خارج می آورند.» در این تصویر، جوجه پنگوئنی را می بینید که درمانده بوسیله نظر می رسد و  با چشم های بسته بخاطر شکستن تخمش تقلا می کند.۱۰. دریچه فلک



Sven Začek (استونی)

عکاس پهبادش را دقیقا بالای دریاچه قرار داده است تا به محض بیرون آمدن خورشید از پشت ابر ها، انعکاس نور آفتاب را داخل آینه دریاچه ثبت بطی ء و مطالبه می یواش که هنگام گرفتن این عکس با مشکلات فنی و نزول باتری دست به گریبان بوده است. اما به نظر می رسد صبوری عکاس بدون جایزه نمانده؛ چراکه این چشم انداز آسمانی قشنگ را که بی شباهت به چشم انسان نیست، شکار کرده است. پارک ملی کارولا تو جمهوری استونی، مأمن گونه های مختلفی از قوش، گرگ، خرس و سیاهگوش است و شجر های حد شده در پهلو دریاچه علامت از این دارد که جمعیت سگ های آبی در پارک کارولا در حال افزایش است. مهارت زیاد آن ها در بند سازی جهت بالاآمدن سطح آب حوض درست کردن و جاری شدن آب در نیستان می شود و سست شدن خاک و زوال ریشه ها مانع از رشد هرگونه درختی تو ساحل دریاچه است.۱۱. چنانچه پنگوئن ها تصعید می کردند



Eduardo Del Álamo (اسپانیا)

تصویر یک پنگوئن جنتو را نشان می دهد که از حمله ناگهانی فُک پلنگی می گریزد. عکاس این تصویر می گوید: «غلام چنین لحظه ای را پیش بینی می کردم. پنگوئن روی قطعه یخی نشسته بود و صبر می کرد که فُک را دید. چند نفس سپس فُک با دهانی باز برای شکار پنگوئن به بیرون از آب پرید.»

فُک های پلنگی شکارچیان درنده ای هستند. اندام اهتزاز و کم پهنا آن ها برای شنای سریع العمل ساخته شده است و آرواره های قدرتمند و دهان های درازی مشابه سگ ها دارند. فُک ها تقریبا همگی چیز صید می کنند و رژیم غذایی آن ها بسته به فصول سال و تو دسترس وجود داشتن غذا قابل تغییر است. غذای اصلی پنگوئن است اما ماهی مرکب، میگو، انواع ماهی و تا اینکه بچه فُک های دیگر را نیز شکار می کنند.۱۲. تجمع



 Stefan Christmann (آلمان)

متجاوز از ۵۰۰۰ پنگوئن نر، تو حالی که پشت به باد هستند، روی یک دریای خنک زده ایستاده اند و بخاطر اینکه گرمای بدنشان را بوسیله وجه اشتراک مجله بگذراند، یکدیگر را در آغوش گرفته و سرهایشان را پایین آورده اند. عکاس این تصویر می گوید: «به دیدن روز آرامی می آمد اما وقتی دستکش هایم را درمی آوردم تا فوکوس کنم، برد مثل سوزن در قعر انگشت هایم فرو می رفت.»

پیشقدم جنوب، زمستان های بی رحمی دارد و دمای هوا گاهی به منفی ۴۰ درجه سانتیگراد هم می رسد. وقتی پنگوئن های ماده برای شکار ماهی حدود دو ماه در سیل گرفتن به روال می برند، همسرانشان بپا تخم ها هستند. پنگوئن نر، بذر را مانند محموله ای گران بها روی پاهایش حمل و نگه داری می کند و برای اینکه تخم ها از ضرب برد در کنف باشند و گرم بمانند، لایه ای از پوست پنگوئن روی آن را نظیر یک پتوی گرم می پوشاند. پنگوئن هایی که تو لایه بیرونی این حلقه ارشد در معرض باد استراحت دارند به آرامی حرکت می کنند و به لایه های گرم داخلی امان می برند و با این سیاق همه از گرمای مرکز این مجتمع بهره می برند و با این شریک شدن هوشمندانه، جان خویشتن را حفظ کردن می کنند.۱۳. حین انجماد



Jérémie Villet (فرانسه)

دو بز کوهی سفید نر وقت نبرد پر اب با یکدیگر بخاطر حین ای مکث کرده اند و شاخ های ضخیم و مارپیچشان در بی قراری تنیده شده است. عکاس این تمثال می گوید که سال ها رویای ثبت چنین تصویری را در سر می پرورانده است؛ عکاسی از بز کوهی سفید در قاب پوشیده از برف کوهستان های آلپ. او برای ثبت این عکس، با حیات سرمای رقیق و تندباد شدیدی که می وزید، روی برف ها دراز می کشد و این نفس را شکارگاه می کند؛ تلفیقی از غلبه و پاکی.

بز کوهی سفید داخل پیشگام شمال و نواحی نزدیک به آن عمر می نرم. آن ها بخاطر بقاء و رهایی از مشت شکارچیانشان شدیدا به صخره های پر شیب و  ناهموار وابسته هستند تا بتوانند با خیالی راحت تو مراتع و مرغزار های اطراف آن چرا کنند و در زمستان به مناطقی تعلق دارند که وزیدن باد های قطعی باعث کنار سرقت کردن برف و نمایان شدن گیاهان است.۱۴. باغ مارماهی ها



 David Doubilet (آمریکا)

یک مجموعه بزرگ از مارماهی ها در حال پیچ وتاب خوردن تو آب هستند ولی به محض ورود عکاس به صحنه، فورا در نقب های کف دریا مخفی می شوند. به همین برهان عکاس دوربینش را تو همین نقطه ثابت کرده و در تعاقب بقایای یک کشتی شکسته شده پنهان می شود و عکس فراز را با کنترل از سیاق دور ثبت می نرم. البته علنی شدن دوباره مارماهی ها چندین روزگار و ثبت شمایل ایده آل این عکاس، چندین روز به طول انجامید. مارماهی ها از پلانکتون های موجود در قضیه آب تغذیه می کنند و همان طور که در شمایل می بینید، حضرت شیپور ماهی و ماهی رَس (wrasse) مزاحمتی برایشان ایجاد نمی کند اما به محض احساس خطر در نقب های کف دریا مکتوم می شوند. شبیه بسیاری از سیاق های دیگر ماهی، مارماهی ها هم لول اجسام را از عادت هیکل حسی جانبی (این حسگر در سراسر کشش بدن آن ها کشیده شده است) تشخیص می دهند.۱۵. نبرد گربه سان ارشد با سگ ها



Peter Haygarth ( انگلستان)    

در یک رویارویی نادر، یک دسته سگ وحشی آفریقایی به یک چیتای نر تنها حمله کرده اند. در ابتدا سگ ها محتاطانه عمل می کردند اما به محض اینکه دسته ۱۲ تایی آن ها طولانی شد، اعتمادبه وقت بیشتری مشخص کرده و او را محاصره کردند. چیتا که به شدت ترسیده بود بوسیله سرعت از دست سگ ها گریخت.

متاسفانه هم سگ های وحشی آفریقایی و هم چیتا ب سرعت از قلمرو های سابقشان ناپدید شده اند و تنها اندک برنده از ۷ هزاره قلاده از آن ها همیشگی مانده است و نابودی زیستگاه ها، اندک جمعیت سرمد الباقی را نیز ترساندن می بطی ء و گروه سگ های وحشی آفریقایی که روزگاری قرن ها عضو داشتند حالا به گروه های کوچکی با تنها ۱۵ عضو تبدیل شده است.

در قسمت دوم با ۲۰ شمایل برگزیده ی دیگر آشنا خواهیم شد.بیشتر بخوانید:برندگان رقابت جهانی عکاسی ۲۰۱۹ سونی هویدا شدند۵۰ تصویر برگزیده مسابقه عکاسی نوروزنگار اطلاع دادن شدهمکاری زومیت و دیدنگار؛ مسابقه عکاسی نوروزنگارمعرفی برندگان مسابقه عکاسی حیات وحش ۲۰۱۸ بریتانیاعکس های نخبه نشنال جئوگرافیک ۲۰۱۸ معرفی شدند
قیصر قرص پور شاعر مطرح ایرانی متولد ۲ اردیبهشت سال ۱۳۳۸ در منطقه گتوند خوزستان است که به عقیده بسیاری از اهالی ادب یکی از تاثیرگذارترین شاعران مرد ایرانی پس از انقلاب است. قیصر قائم پور؛ شاعر دردنامه ها | شاعری که سفارشی داستان نمی سرود

نکته جالب توجه این عکس حضور مظاهر مصفا، شاعر و ادیب نام آشنای ایرانی در میتینگ دفاع امین پور است که روز هشتم آبان ۹۸ دار فانی را وداع گفت.

استاد و شاگرد هر دو تو هشتم آبان درگذشتند.

قیصر محکم پور هشتم آبان سال ۸۶ درگذشت. مظاهر مصفا جابجایی
به گزارش فارس دو بمب صوتی سه گانه شنبه ۷ آبان در این دو منطقه اهواز منفجر شدند که قبلاً هم اتفاقات مشابهی در آنها رخ داده حیات.

وی با اعتراف اینکه بمب های صوتی که تو گذشته منفجر شده بود، مربوط به  اختلافات خانوادگی و طایفه ای بود، گفت: «طرف های اختلاف برای تهدید همدیگر اقدام به منفجر کردن بمب های صوتی کرده بودند.»

فرماندار اهواز افزود: «دو بمب صوتی که امشب منفجر شد دست ساز بودند و دلایل آنها تو حال بررسی است.»

نیسی با ابرام پیاده شدن اینکه تا کنون کسی مظنون بوسیله انفجار بمب صوتی مشهود نشده است، بیان کرد: «نیروی انتظامی به محل انفجار گسیل و درون حال وارسی قضیه است.»

خبرگزاری نرمی از شرط سرهنگ محمد دالوند، فرمانده نیروی انتظامی اهواز  از انفجاری صوتی در خیابان اصلی زند بین خیابان نظریه پور و ذوالفقاری خبر عدل.

به گفته دالوند این انفجارها هیچ روش خسارت جانی و مالی در برنداشته است.

غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان ضمن تأیید دو انفجار در اهواز گفت: «این انفجارها بیش جزئی بوده و خسارات جانی و مالی به همراه نداشته است.»
AWS، زیرمجموعه ی خدمات ابری آمازون، تحت حمله ی گسترده ی DDoS راحتی گرفت. مقابل اخبار منتشرشده، حمله به مدت هشت زمانه امتداد داشته است. حمله ی اصلی روی وب سرویس Router 53 DNS تأثیر گذاشت؛ هرچند دیگر سرویس ها نیز درون اثر حمله های انجام شده، گزارش اختلال و اسکان عملکرد داشتند. AWS سرویسی به نام Shield Advanced برای مقابله با حمله های این چنینی دارد که البته موفق به مقاومت در طبق حمله ی اخیر نشد.

سرو ابری گوگل موسوم بوسیله Google Cloud Platform، بی آرامی زمان با AWS چالش های مشابهی را تجربه کرد. هیچگاه سندی مبنی بر مرتبط بودن حمله بوسیله این دو سرویس وجود ندارد. به علاوه سخنگوی گوگل می گوید چالش های ایجادشده برای درخت سرو آن ها، نشانه ای از حمله های DDoS نداشته اند.مقاله های مرتبط:تجارت اَبری آمازون همچنان در حال رشد استهکرها با سوءاستفاده از پروتکل WSD حملات DDoS را استقامت می کنند

کنار معلول حمله های رخساره گرفته به AWS، بسیاری از مشتریان امکان دسترسی به سرویس S3 شریک را از مشت دادند. به علاوه تعدادی از سرویس های دیگر نیز مجبور به استفاده از کوئری های اجنبی DNS شدند. آمازون پس از اتمام حمله ها، گزارشی بوسیله روز از وضعیت سرویس های AWS را داخل AWS Service Health Dashboard منتشر کرد که معلومات تکمیلی را درباره ی حمله ی اخیر نمایش می درنگ:از شایسته کردن ۱۰:۳۰ تا ۱۶:۳۰ داخل منطقه ی زمانی اقیانوس آرام (PDT) اختلال هایی با تفکیک پذیری نام ها داخل AWS DNS داشتیم. از زمانه ۱۷:۱۶، برخی از شهرت های DNS، نرخ خطای بالاتری را عرضه دادند. این خطاها اکنون برطرف شده اند.



در زمان اختلال بخاطر سرویس های آمازون، یک ایمیل معارفه رسانی برای مشتریان ارسال شد که اجرای حمله ی DDoS را تأیید می درنگ. طبق داده ها منتشرشده، سرویس Shield Advacnced هیچگاه مقابله ای با حمله نداشته است. البته بخش هایی از درخت سرو امنیتی، کوئری های صحیح از سوی مشتریان را به اشتباه جزو کوئری های متصرف تشخیص دادند و جلوگیری کننده از اتصال آن ها شدند.

با توجه بوسیله ابعاد عظیم AWS و ترافیک ثقل که به رخ حی پشتیبانی می کند، حمله ی عمل شده به آن را زیاد مبصر تعریف می کند. البته تا بررسی عمیق پر حرارت و تفریق باریک بین شرایط پیش آمده، نمی توان اظهارنظری قطعی پیرامون حمله ی DDoS و تأثیرات آن بر سرو های آمازون داشت.بیشتر بخوانید:آمازون منابع پردازشی به نرخ یک میلیون دلار را بخاطر مقابله با دیپ فیک داخل جوانمردی فیسبوک و مایکروسافت می گذاردهکرها با سوءاستفاده از پروتکل WSD حملات DDoS را استواری می کنندویکیپدیا حملات DDOS را بوسیله عنوان عامل خروج از دسترس اقرار کردهمکاری انویدیا و آمازون در تولید کند افزارهای مبتنی پهلو ادراک تقلبی در فضای ابریمایکروسافت ارج گذاری سرویس های ابری و نرم افزاری را دگرگونی می دهد
نقاشی مونالیزا لئوناردو داوینچی پس از بازسازی و تعمیر اتاق نگرش نمایش آن دوباره تو ارسی لوور تو انظار عموم قرار گرفته است. "مونالیزا" مرموزتر می شود

Eric Feferberg/AFP via Getty Images