تبلیغات پیامکی

همشهری آنلاین - سید مرتضی احمدپور: دستیار گردشگری و تنخواه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی با بیان این که امکان ثبت ملی ۱۲ غذا و انواع خوردنی فراهم شده است، به همشهری می گوید: از شاخص ترین این غذاها می استعداد به کوفته تبریزی، آش محلی جلفا و کباب بناب رمز کرد که بخاطر بسیاری از شهروندان تا اینکه درون خارج از ناحیه شناخته شده و دستور کار این اداره بی مو فراهم کردن ثبت تعداد بیشتری از این غذاهاست.

احمد حمزه زاده با بیان این که ۲۸ خوان ساختمانی سنتی در استان برای سرویس گوناگون غذاهای محلی مجوز گرفتن کرده اند، می افزاید: این سفره خانه ها از غذاهای مختلف محلی بیشتری را به نسبت رستوران های معمولی سرو می کنند و این غذاها می تواند سلیقه های مختلف را جذب کند. جشنواره های خوشمزه

وی مداومت می کند: برگزاری مهمانی های مختلف مواد غذایی در استان از یکسره عید آب پز بناب در سال های گذشته با توفیق برگزار شده و این مهمانی ها توانسته است گردشگران احسان جذب کند.

وی ارائه آموزش های لازم به کارکنان خوان ساختمانی های سنتی برای سرویس غذا، چیدمان سفره و پاس نکات تشریفاتی را یادآور می شود و می گوید: با همدستی هم گذاری مجتمع های رفاهی، تفریحی و گردشگری استان و اتحادیه های مربوط، داخل این زمینه قدم های خوبی برداشته شده است و همچنان متقی به ترقی این سنخ از گردشگری به عنوان یکی از حجم های کم ارزش اقتصادی در استان هستیم.

مسئول هیئت قانونگذاری حلقه های رفاهی، تفریحی و گردشگری استان نیز با رمز بوسیله وضع پخت غذاهای محلی در آذربایجان شرقی می گوید: رستوران دارهای استان و تبریز در سال های گذشته با بود مشکلات زیادی که در تامین مواد ابتدایی تندرست داشته اند، تلاش کرده اند غذاهایی با بهینه کیفیت پخت به مشتری نمایش دهند.

وحید علاقه بند می افزاید: به همین دلیل است که بنا بوسیله مطالعه ها و نظرسنجی هایی که انجام داده ایم، گردشگران تو سفر به تبریز از غذاهای محلی رضایت کامل دارند و اگر از موارد دیگر هم نارضایتی بود داشته باشد، تلاش کرده ایم با پخت غذای خوب جبران کنیم.

وی با اشعار این که حدود ۳ هزار رستوران و غذاخوری در استان وجود دارد، نشانی می کند: از این تعداد حدود ۶۰ درصد، غذاهای محلی درخت سرو می کنند، اما ۴۰ درصد غذاهای دیگر و فست فود پخت می شود و تنوع غذایی فست فودها بوسیله مراتب بیشتر از غذاهای سنتی است.

وی عنوان می درنگ: بنیادی ترین دلیلی که جهت شده است تنوع غذایی کمتری برای ارائه به خریدار در بخش سنتی داشته باشیم ریسک زیاد این فقره است، زیرا غذا ماندگاری کمی دارد و یک رستوران دار متوسط نمی تواند تعداد اضافی از غذاهای محلی را آماده کند بوسیله امید این که گردشگری بخاطر هوی کردن این غذاها به میخانه وی بیاید، چرا که در آخر روز بدون مشتری این غذاها دورریز خواهد حیات. تمرکز به خشکی امدن جذب گردشگر

فرع بند یادآوری می نرم: بانوان آذری خود آشپزهای ماهری هستند که غذاهای محلی را به نیکوترین شیوه پخت می کنند و به همین سبب بخاطر اسقاء کردن غذاهای محلی معمولا بوسیله مهمانخانه نمی آیند و بیشتر چلوکباب برگ، چلوکوبیده و جوجه آب پز که پختنشان درون خانه نیاز به زغال و کباب پز دارد وعظ می دهند، اما انواع کوفته ها، خاگینه و گوناگون آش های محلی بوسیله راحتی تو مسکن پخت می شود و معمولا بهتر از کاباره ها بی قراری هستند. بنابراین باید سرمایه گذاری بر حضور گردشگرانی متمرکز باشد که به این کاباره ها می آیند.

وی ادامه می دهد: برای این چالش ۲ راه حل نمایش شده است‎ْ‎. پخت برخی غذاهای اختصاص در روزهای مشخصی در هفته که البته دیدن گردشگرانی را که یک یا دو روز در هفته در تبریز مهمان هستند، برآورده نمی کند و دیگری اختصاص تعدادی از رستوران ها تو تبریز بخاطر پخت غذاهای محلی به رخ عام و اطلاع دادن شده است که می تواند برای گردشگران هم جذاب باشد.
  • ۹۸/۰۸/۲۶

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی