تبلیغات پیامکی

۹ مطلب در خرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

انفجار سریع رادیویی خواه FRB (مخفف Fast Radio Burst) نوعی پالس رادیویی با منشأ کیهانی است که بشر به تازگی بوسیله حیات آن پی برده و ماهیتش هنوز به درستی درک نشده است. FRBها که ابتدایی مرحله در سال ۲۰۰۷ کشف شدند، می توانند تنها در چند میلی ثانیه کارمایه بیشتری از آنچه منتشر کنند که خور داخل یک صد تولید می کند.

دانشمندان مؤسسه ی تکنولوژی ماساچوست (MIT) توانسته اند اولین بار نوعی از این تابش الکترومغناطیسی را با الگوی منظم رصد کنند. منشأ این امواج که ۵۰۰ میلیون سال نوری با زمین بور دارد، چهار روز انفجارهای بوسیله ظاهر نامنظم تولید می نرم و پس از دوازده روز خاموشی، دوباره چهار روز این روند تکرار می شود. الگوی یادشده تو کشش ۵۰۰ روز مطالعه ی دانشمندان پیوسته ادامه داشته است. این سیگنال های غیرطبیعی به کمک رادیوتلسکوپ کانادایی CHIME رصد شده اند.

معمای انفجارهای کندرو رادیویی در سال ۲۰۱۶ با کشف ابتدایی FRB تکرارشونده پیچیده نم شد. هنگامی که دانشمندان با پدیده ی کیهانی تکرارشونده ای مواجه می شوند، معمولا منشأ آن را به گردش اجرام رابطه می دهند. بخاطر مثال، پالسارها که امواج رادیویی از رهبر های خود مشعشع می کنند و بوسیله فانوس های کیهانی مشهورند، بوسیله برهان گردش سریع هنرمند های نوتورنی به دور خود بوسیله وجود می آیند. این در حالی است که الگوی منظم یا نامنظم انفجارهای زننده رادیویی را نمی استعداد به گشت نسبت داد.

دانگلی زی، اخترشناس دانشگاه تورنتو در این باره می گوید:مقیاس زمانی این انفجارها کثرت شگفت انگیز است. پیش از این، تخیل می شد منشأ این امواج چرخش هنرپیشه های نوترونی باشد؛ بنابراین، پالس هایی با دوره ی تناوب ثانیه ای یا کمینه انتظار می رفت. تناوب هفته ای درون تئوری های پیشین به ندرت پیش بینی شده وجود.

اینکه چه چیزی باعث ساختن این انفجارهای رادیویی سریع به صورت ریتمیک شده، هنوز مشخص نیست؛ اما دانشمندان امیدوار هستند تجسس ی بیشتر این کشف جدید بتواند پرده از اسرار FRBها بردارد.بیشتر بخوانید:اسپیس ایکس می تواند از راکت و کپسول چندبارمصرف در پرتاب فضانوردان استعمال کنداسپیس ایکس درصدد تاسیس شان فضایی اب باز بخاطر پرتاب استارشیپ استکمیسیون ارتباطات فدرال درباره تأخیر اندک اینترنت استارلینک شک داردفیزیکدان ها به تعاقب ساخت شتاب دهنده ی ذرات در ماهحیات هوشمند روی زمین؛ رویدادی نادر یا معمول؟
AMD روز گذشته رسما پردازنده ی گرافیکی رادئون پرو ۵۶۰۰ ام (Radeon Pro 5600M) را بخاطر لپ تاپ های قوم ی مک بوک پرو اپل معرفی کرد. این پردازنده در گروه ی پردازنده های موبایلی (خصوصی مایه های شایان محموله) جای می گیرد و برپایه ی سلسله اول معماری RDNA ساخته شده است و نخستین خراش ی گرافیکی سری نوی (Navi) AMD بوسیله حساب می آید که به جای نصیب گیری از حافظه ی GDDR6، از ذهن ی HBM2 استفاده می درنگ. تاکنون، استفاده از حافظه ی GDDR6 روی شماری از تراشه های گرافیکی دسکتاپ و موبایلی را تماشاچی بوده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ی تفاوت های میان دو حافظه ی یادشده این مقاله ی زومیت را بخوانید. 

AMD حین برگزاری مجمع مطبوعاتی خود اعلام کرد کارت گرافیک Radeon Pro 5600M به هسته ی گرافیکی نوی ۱۲ با ۴۰ واحد رایانشی (CU) فراهم است که این عدد به ۲،۵۶۰ پردازنده ی جریانی ترجمه می شود. AMD Radeon Pro 5600M که برپایه ی لیتوگرافی هفت نانومتری ساخته شده است، می تواند درون بهترین حالت ممکن بوسیله سرعت کلاک ۱،۰۳۵ مگاهرتز دست رک کند. این سرعت کلاک می تواند قدرت پردازشی نهایتا ۵/۳ ترافلاپس را در فرمت تک دقتی خواه FP32 نمایش دهد. 

AMD بخاطر ساخت رادئون پرو 5600M روی نحوه ی پیکربندی هسته ها تمرکزی ویژه کرده است؛ اما کوشیده بهبودهای متنوع دیگری همچنین روی آن اعمال کند. یکی از نکات اصلی مربوط به Radeon Pro 5600M را می توانیم حافظه ی گرافیکی آن به حساب بیاوریم. براساس اطلاع دادن رسمی AMD، این تراش ابتدایی تراشه ی سری نَوی به حساب می آید که از ذهن ی HBM2 کاربرد می کند و ظرفیتش هشت گیگابایت اطلاع دادن شده است.

AMD می گوید حافظه ی گرافیکی هشت گیگابایتی داخل قالب دو بسته دای (Die) درون مجاور دای اصلی پردازنده ی گرافیکی جای محزون است. این یعنی تمامی دای های مذکور روی یک اینترپوزر (Interposer) قرار دارند. کارت گرافیک جدید AMD حداکثر ۳۹۴ گیگابایت بر ثانیه پهنای باند و رابط باس ۲،۰۴۸ بیت دارد.



براساس اطلاعات AMD، توان گرافیکی (TGP) این پردازنده ۵۰ وات است. این مغز تا قطع زیادی به دلیل کاهش حداکثر سرعت کلاک کارت گرافیک Radeon Pro 5600M درمقایسه با کارت های خصوصی دسکتاپ به دست آمده است. کارت های نمونه دسکتاپ عموما تناوب بیش از ۱،۵۰۰ مگاهرتز دارد و معمولا هنگام اجرای وظایف گرافیکی، این تناوب کاری را بوسیله لباس پایدار حفظ می کنند. درادامه، برخی از قابلیت های اساسی کارت گرافیک Radeon Pro 5600M را از زبان AMD مشاهده می کنید: عملکرد رایانشی استثنایی؛ Radeon Pro 5600M که به ۴۰ واحد رایانشی حاضر است و در فرمت FP32 یا همان نقطه شناکننده دقت یکتا حداکثر قدرت پردازشی ۵/۳ ترافلاپس را نمایش می دهد.حافظه ی HBM2؛ در این کارت گرافیک از هشت گیگابایت ذهن ی HBM2 با پهنای باند ۳۹۴ گیگابایت بر ثانیه استعمال شده است. بدین ترتیب، Radeon Pro 5600M می تواند سرعت انتقال بیش نوک تیز را به منظور اجرای بی نقص اپلیکیشن هایی ارائه دهد که مبتنی بر داده های بسیار هستند. معماری RDNA AMD؛ این معماری عملکرد پردازشی فوق العاده ارائه می دهد و باعث می شود کارت های گرافیکی استفاده انرژی کمی داشته باشند. بدین ترتیب کارت های مبتنی به خشکی امدن RDNA بخاطر پلتفرم های قابل حمل (بسان لپ تاپ ها) بسیار مفت خواهند بود.

Radeon Pro 5600M که به نعوظ ویژه روی لپ تاپ های سری مک بوک پرو متمرکز است، درمقایسه با مدل های Radeon Pro 5500M و Radeon Pro 5300M غلبه پردازشی بیشتری ارائه می دهد. AMD می گوید این کارت گرافیک از روز گذشته دردسترس قرار گرفته است. این یعنی اگر به استفاده از آن علاقه دارید، باید ازطریق وب سایت رسمی اپل برای تهیه ی یکی از مک بوک پرو های حاضر به کارت یادشده اقدام کنید.

با مراجعه به وب سایت رسمی اپل، تنوع مناسبی از کانفیگ های مختلف مک بوک پرو ۱۶ اینچ را مشاهده خواهید کرد. تمهید ی کانفیگ های مجهز به Radeon Pro 5600M درمقایسه با پردازنده ی مرکزی پایگاه بین ۷۰۰ تا ۸۰۰ دلار هزینه ی بیشتر روی دست شما می گذارد. تا پیش از شناساندن کارت گرافیک جدید، Radeon Pro 5500M قوی ترین کارتی بود که می شد تو مک بوک پرو ۱۶ اینچ استعمال کرد.

اپل می گوید 5600M درمقایسه با 5500M حداکثر ۷۵ درصد سریع برنده خواهد بود. افزون براین، اپل از نمایش ی کیت رقیق افزاری ویژه ای برای ارتقا مک بوک پرو معارفه می دهد. ظاهرا این کیت در چند نمونه با یک یا دو خواه چهار یا هشت ترابایت حافظه ی ذخیره سازی عرضه می شود. ناگفته نماند قیمت این کیت ها فعلا نمایان محو. مشخصات پردازنده های گرافیکی موبایلی سری Radeon Pro AMD-سنخ هسته ی گرافیکیشمار واحدهای رایانشی (CU)احصائیه پردازنده های جریانیحداکثر سرعت کلاکحافظه ی گرافیکیپهنای باندTGPAMD Radeon Pro 5600Mنَوی ۱۲۴۰۲،۵۶۰۱،۰۳۵ مگاهرتز۸ گیگابایت HBM2۳۹۴ گیگابایت بر وقت با رابط باس ۲،۰۴۸ بیت۵۰ واتAMD Radeon Pro 5500Mنَوی ۱۴۲۴۱،۵۳۶۱،۳۰۰ مگاهرتز۸ گیگابایت GDDR6۱۹۲ گیگابایت پیاده شدن ثانیه با رابط باس ۱۲۸ بیت۵۰ واتAMD Radeon Pro 5300Mنَوی ۱۴۲۰۱،۲۸۰۱،۲۵۰ مگاهرتز۴ گیگابایت GDDR6۱۹۲ گیگابایت بر ثانیه با رابط باس ۱۲۸ بیت۵۰ وات

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره ی این موضوع چیست؟

مشخصات فنی تمام و بهترین مقدار کارت گرافیک AMD درون فروشگاه های اینترنتی و مقایسه ی محصولات این شرکت با یکدیگر و کارت گرافیک انویدیا را در بسرنوشت شوم دچار کردن محصولات زومیت مشاهده کنید. تو این بخش، کارت گرافیک های متنوعی از سری رادئون (Radeon) برای خرید و مقایسه دراختیار کاربران قرار پژمرده است. ورود بوسیله پاره کارت گرافیک AMDبیشتر بخوانید:AMD سه تراشه متاخر در قالب خانواده متیس رفرش معرفی کردتاریخ معرفی کردن قوم مستشار 4000 AMD احتمالا تا اوایل 2021 به تأخیر افتاده استآموزش تاسیس Apple ID مجانی با گوشی یا کامپیوترمقایسه اپل آیفون SE 2020 با شیائومی می نوت 10 و سامسونگ گلکسی A71اپل به دلیل قراردادن قوطی های عطیه در بازی های اپ استور بوسیله دادگاه احضار شد
هانس مزگر که پیشرانه ها و خودروهای مشق ای بی شماری از پورشه را طی مدت ۳۷ سال با خودروساز اشتوتگارت ترقی داده بود، درون سن ۹۰ سالگی درگذشت. مقدور است شما با نام او آشنا نباشید، ولی بخش اعظمی از گیتی با امر او آشنا است. اظهارات تمام خودروساز آلمانی درباره درگذشت مزگر شامل این سطور می شود:پورشه نه تنها برای پیشرانه ی باکسر ۶ سیلندر هواخنک پورشه ۹۱۱، بلکه به دلیل تاسیس کامل پورشه ۹۱۷ و پیشرانه ی دوازده استوانه آن و همچنین ساخت پیشرانه ی TAG Turbo فرمول یک مدیون او است. اگر مرگز حتی فقط این کارها را ایفا داده بود، می توانست در بالاترین رده های مهندسی خودرو قرار گیرد؛ ولی جزئیات رزومه او شامل موارد زیادی می شود.

هانس مرگز در سال ۱۹۵۶ از دانشگاه اشتوتگارت فارغ التحصیل شد و با این صیت از ۲۸ باهم اتحاد کردن پیشنهاد های شغلی به مشت آورد؛ اما پورشه تنها یکی از این شرکت ها نبود. مرگز پس از دلبستگی بوسیله پورشه Type 356A، درخواست استخدام خویشتن را به کارخانه سازنده ارائه کرد و بوسیله استخدام درآمد و در آنجا مشغول توسعه ی پیشرانه های دیزلی برای تراکتورهای پورشه شد. گیتی باید از ناظر ناشناخته ای که به درخواست مزگر بخاطر کار روی خودروهای اسپرت توجه کرد و کسی که مزگر را در پاره محاسبات برای حکم روی سیستم های فرمان سوپاپ در نظر گرفت، سپاسگزاری کند. چهار سال بعد، او به پروژه ی فرمول یک پورشه منضمات و با امر روی پیشرانه هشت ستون ۱٫۵ لیتری در خودروی Type 753 و خودروی Type 804 که دن گورنی با آن در مسابقات جایزه بزرگ ۱۹۶۲ هلند بوسیله پیروزی رسید، بوسیله تیم پورشه کمک کرد.



هنگامی که پروژه ی F1 تو سال ۱۹۶۲ به پایان رسید، او کار روی پیشرانه ی ۲ لیتری تخت ۶ سیلندری را آغاز کرد که به عنوان «پیشرانه مزگر» شناخته می شود و با خودروی پورشه ۹۰۱ وارد دنیای محصولات تولیدی شد. مزگر داخل سال ۱۹۶۵ مسئولیت طراحی خودروهای فتنه ای را بر عهده گرفت و در این مدت روی خودروهایی مانند پورشه ۹۰۷، ۹۰۸ و ۹۱۰ کار کرد و سپس تو توسعه خودروی اسطوره ای پورشه ۹۱۷ به فردیناند پیئش معاون کرد. فعالیت های مزگر منجر بوسیله تاسیس شاسی سرتاسری و نقشه کشی پیشرانه سریر ۱۲ سیلندر شد. مزگر تو ساخت پیشرانه ۲ لیتری سریر چهار سیلندر مورد استعمال در خودروی جاد ه ای ۹۱۴ و نیز طراحی پیشرانه ای برای هارلی دیویدسون همچنین نقش داشت. 

پس از دو قهرمانی پیاپی تو لمان و سری مسابقات خودروهای اسپرت جهان داخل سال های ۱۹۷۰ و ۱۹۷۱، مزگر هدایت تیمی را بخاطر تولید دو پیشرانه توربوشارژ و استفاده تو پورشه ۹۱۷ بر عهده گرفت تا معیار های ۹۱۷٫۱۰ و ۹۱۷٫۳۰ Can-Am به وهله ی تولید برسند. آن چه که او از این امتحان آموخت، منجر به تاسیس پورشه ۹۱۱ RSR 2.4 درون سال ۱۹۷۴ و بعد پورشه ۹۱۱ توربو شد. مجاهدت های مزگر برای طراحی پیشرانه در مقیاس های Moby Dick خودروهای ۹۳۴، ۹۳۵ و ۹۳۶ ادامه یافت. این پیشرانه ها اصلاح شدند و بوسیله صورت پیشرانه ۲٫۶۵ لیتری ۶ ستون تخت تو خودروی ۹۵۶ و حتی پیشرانه ی ۳ لیتری در مدل موفق نمدار ۹۶۲ تک استفاده صبر گرفتند. این پیشرانه به عنوان سیستم محرکه پا بر جا در دهه هشتاد میلادی بوسیله خودروهای جاده ای بازگشت و درون خودروی پورشه ۹۵۹ به فرمان رفت. مقاله های مرتبط:پورشه 911؛ خودرو اسپرت آلمانی ها چگونه جاودانه شد؟نسل متاخر پورشه 911 رونمایی شد

بعضی نگذشت که حامیان مک لارن، ران دنیس را بخاطر مسترد داشتن عظمت گذشته ی آویشن فرمول یک خود گزینش کردند. ران دنیس نیز پورشه را بخاطر پیدایش پیشرانه خودرو MP4 / 2 انتخاب کرد. مزگر ترقی پیشرانه ۱٫۵ لیتری خورجینی ۶ ستون TAG را هدایت کرد که داخل خودروهای این تیم مورد استفاده راحتی گرفت و از سال ۱۹۸۴ تا ۱۹۸۷ موفق به کسب ۲۵ پیروزی، دو قهرمانی تیمی و سه قهرمانی رانندگان با مرحمت لائودا و آلن پراست شد.

پیشرانه ی آب خنک مزگر، خودروی ۹۱۱ GT1 را به نشانی قهرمانی لمان تو سال ۱۹۹۷ رساند و پس از آن در سیستم محرکه خودروهای ۹۹۶ و ۹۹۷ مورد استفاده صبر گرفت. تکامل پیشرانه ی مرگز ادامه یافت و به رخساره پیشرانه ی ۴ لیتری در خودرو ۹۱۱ GT3 RS 4.0 بوسیله کار اندوهناک شد. این معماری کردن بوسیله شرکت سینگر دیزاین (Singer Design) دستیار کرد تا پیشرانه ای برای خودروی بازسازی شده ی چند میلیون دلاری خویشتن بسازد. 

مزگر هرگز خانواده ی پورشه را صرفنظر نکرد و تا اینکه پس از بازنشستگی، با حین و تجربه ی خود بوسیله صورتی کاملا سخاوتمندانه درکنار این شرکت حضور داشت و همواره مورد توجه همه ی رسانه هایی قرار گرفت که او را بوسیله عنوان ویژگی دوست داشتنی می شناختند. هانس مزگر با تلاشی همیشگی بوسیله غنی سازی دنیای خودرو برای علاقه مندان کمک کرد. بیشتر بخوانید:پورشه 911 تارگا 4S نسخه ی Heritage معرفی شدپورشه 911 تارگا 4 و تارگا 4S استاندارد 2021 رونمایی شدندکره جنوبی ۶۵ میلیون دلار از مرسدس بنز، پورشه و نیسان عوضی می گیردپورشه سیستم مشغولیت جدیدی برای مقیاس های کلاسیک عرضه می کندپورشه نسخه ارزان قیمت تایکان را تولید می کند
بوسیله گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، عباس مقتدایی پلیس اصفهان با اشاره به جلسه امروز برای تعیین حقوق و پاداش بازنشستگان و وظیفه بگیران مطمئن اجتماعی، گفت: رئیس جمهور باید شخصاً به شرایط حقوق و کارمزد بازنشستگان و شهریه بگیران جستار کند.

وی افزود: ساختار موجود نتوانسته به نفع بازنشستگان و مستمری بگیران عمل کند، تو موقعیتی هستیم که اگر رئیس جمهور شخصاً ادخال نکند نابسامانی های عمیقی رخ خواهد قسط.

نماینده اصفهان تو مجلس با پیش روی اینکه متاسفانه ماده ۹۶ عادت مطمئن اجتماعی بی سابقه گرفته شده و سفره معیشت بازنشستگان کوچک شده است، اظهار داشت: افزایش شهریه بازنشستگان باید به خشکی امدن بنیاد تورم رسمی کشور و حداقل سالی یک بار تک توجه صبر گیرد. باید عقب ماندگی سال های گذشته نیز جبران شود.

مقتدایی مداومت کرد: حداقل مواجب سال جاری بازنشستگان طبق مصوبه محفل تلفیق باید به میزان دو میلیون و ۸۰۰ هزاره تومان درون نظر اندوهناک شود. طبق ماده ۱۱۱ عادت مطمئن اجتماعی حقوق و مزایای بازنشستگان نباید کمتر از کارمندان باشد.

وی گفت: تو حال حاضر معیار مزایای بازنشستگان شامل حق بن، حق مسکن و عبث قبیله کمتر از کارکنان است، چنانچه رئیس جمهور ورود نکند حقوق ملت ضایع می شود.

این پاسبان مجلس یکی از مطالبات بازنشستگان را اجرای قانون قابل سازی حقوق و مزایای بازنشستگان خواند و افزود: به استناد بند ب ماده ۱۲ قانون برنامه ششم توسعه که اسفند سال ۹۵ به قبول حلقه گویا است باید متناسب سازی حقوق بازنشستگان انجام شود.

مقتدایی اشعار داشت: متاسفانه این قانون تاکنون اجرایی نشده، نکته کلیدی این است که اگر وزیر حکم این مشکلات را در جلسات تصمیم گیری که روز شنبه و روزهای آینده برگزار می شود نادیده بگیرد مجلس از حقوق قانونی خود دربرگیرنده استیضاح و پرسیدن استعمال خواهد کرد.

وی با اقرار اینکه رئیس جمهور باید اهمیت موضوع را دریافته و معیشت بازنشستگان را مورد محاسبه قرار دهد و توصیه های موقت به وزیر فرمان داشته باشد، گفت: آقای رئیس جمهور الان باید به فریاد بازنشستگان برسید، موکلین ما مصرانه به دنبال این هستند که بوسیله حقوق از دست رفته خود دست یابند.
بوسیله گزارش همشهری آنلاین بوسیله نقل از ایسنا، جهانگیر قاسمی اظهار کرد: پس از اینکه با دید پزشکان محسن را به خانه خودمان در بروجرد بردیم دوباره او را به بیمارستان لاله آوردیم و شرایطش مثل قبل است و تعریفی ندارد.

وی دنباله داد: واقعاً الان درد ما یکی نیست و علاوه بر اینکه پسرم را از مشت داده ام، ضاربان همچنین از همان مقدمه با وثیقه ۹۰ میلیون تومانی آزاد شده اند و این موضوع خانواده ما را عذاب می دهد.

قاسمی اضافه کرد: فیلم دوربین مدار بسته کمپ ترک اعتیاد که توسط آقایان صاحب کمپ حذف شده حیات را توسط نماینده فتا بازیابی کردیم که پسرم را مثل داعشی ها کتک خورده اند و چند هفته پس از رویت فیلم ها فقط کار خانواده ما گریه و تضرع حیات.

وی با تاکید کنار اینکه ضاربان پسرم از داعشی ها هم بدتر هستند، افزایش کرد: گواه داشته ایم، فیلم ها، نامه پزشکی قانونی، صورت نشست پاسگاه و... اما با این حال سه ضارب فقط وثیقه ۹۰ میلیون تومانی برای هر سه نفر گذاشته اند.

پدر محسن قاسمی تاکید کرد: مگر می شود با این همه مدرک این سه گانه ضارب آزاد شوند؟ آیا این حق فاتح مملکت است که این گونه او را کتک بزنند و حقش حزن پایمال شود؟

وی گفت: از رئیس پیل قضائیه و مسئولان قضائی استان ادعا داریم که به این بایگانی ورود کنند و اجازه ندهند حق پسرم راست شود و ضاربان به سزای عملشان برسند. واقعاً درد ما بیشتر می شود وقتی فیلم های کتک اسقاء کردن پسرم را می بینیم و از طرفی ضاربان با خیال راحت آزاد هستند.

محسن قاسمی که سابقه قهرمانی آسیا تو وزن ۷۵ کیلوگرم و قهرمانی شیشه گرفتن جهانی کشتی فرنگی بوسیله همراه تیم ملی را در کارنامه دارد، ۱۰ بهمن برای ترک اعتیاد به کمپی تو بروجرد می جوی که طبق گفته خانواده اش در آنجا مورد ضرب و شتم قرار می گیرد و به کما رفت.
بوسیله گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرگزاری لحن و سیما، رضا یادگاری گفت: افرادی که درون مرحله دوم طرح اقدام ملی مسکن ثبت شهرت کرده اند، از فردا سه شنبه ۱۳ خرداد بوسیله سامانه طرح اقدام ملی مراجعه و ثبت نام خود را تکمیل کنند.

وی افزود: افرادی که از سر پیامک ثبت نام کرده اند، فرآیند ثبت نام را تکمیل و مدارک خود را بارگزاری کنند. برخی افرادی که نتوانسته اند ثبت نام را تمام کنند، از قانون پیامک درخواست بدهند و ثبت اشتهار خویشتن را تمام کنند.

یادگاری ادامه داد: همچنین بخاطر افرادی که داخل مرحله اول ثبت نام طرح اقدام ملی ثبت معروفیت کرده اند این امکان به بود آمده که تا تاریخ ۱۵ خرداد با توجه به پیامکی که بخاطر آنها ارسال می شود، وارد سامانه شده و اطلاعات خویشتن را اتمام کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد گفت: ۱۶۳۲ واحد برای این استان درنظرگرفته ایم و بیش از ۱۲۰۰ حکم تسهیلات بانکی در بافت های فرسوده شهری برای مالکانی که می خواهند از تسهیلات بانکی استفاده کنند، فراهم شده است.

وی افزود: به ازای هر واحد مسکونی ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی با بازپرداخت ۱۰ ساله داریم و برای خریداران فروش اقساطی ۱۰ ساله عمل خواهد شد.
پس از عالمگیر بیماری کرونا تو چین و بعد نقاط دیگر دنیا، اتفاقات ناخوشایندی بخاطر میدان گجت های موبایل ازجلمه گوشی هوشمند افتاد. بسیاری از محصولات موجود داخل میدان به دلیل تعطیلی کارخانه ها و وزن زنجیره تأمین با کمبود مواجه شدند و از طرفی نیز کاربران بی شماری از خرید محصولات جدید امتناع کردند. نتیجه این طور اتفاقاتی نیز نه تنها به نزول معامله محصولات منجر شد؛ بلکه گزارش هایی نیز داخل فضای مجازی پاشیدن یافت که از احتمال بوسیله تأخیر افتادن معرفی و نمایش محصولات جدید خبر می داد.

یکی از محصولات تک انتظار همچنین سری آیفون ۱۲ اپل است که تاکنون چندین گزارش از به تأخیر افتادن زمان رونمایی و حتی زمان عرضه آن منتشر شده است. اصولا اپل در اواسط ماه سپتامبر از سری متاخر گوشی آیفون درکنار محصولات نرم افزاری خواه باطراوت افزاری دیگر رونمایی می کرد؛ ولی گزارش های متاخر نشان می دهد که رونمایی از سری آیفون ۱۲ با تأخیر دوماهه در نوامبر صورت خواهد داد.

گزارش سابق از زمان معرفی سری جدید آیفون اشاره می کرد که رونمایی و نمایش درفش داران جدید اپل با تأخیر یک ماهه صورت خواهند گرفت؛ اما اخبار جدید، بازنگری کوپرتینویی ها داخل تصمیماتشان را مدال می دهد. گفته می شود که تو سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ میزان تولید محصولات اپل به ۳۵ میلیون مایه رسیده است که نسبت به همین بازه زمانی داخل سال ۲۰۱۹ با سقوط ۱۳ درصدی همراه است.

غبطه می جوی که سری آیفون ۱۲ محتوی ۴ نمونه شود که هریک از ارتباطات 5G و نمایشگری با پنل OLED برخوردار هستند. از نظر ابعاد نمایشگر فصیح کوچک ترین مدل دارای نمایشگری ۵/۴ اینچی است. دو محصول از سری آیفون ۱۲ دارای نمایشگری ۶/۱ اینچی هستند و مدلی نیز با نمایشگر ۶/۷ اینچی روانه راسته خواهد شد.

از دید پر اب افزاری گفته می شود که اپل تو سری آیفون ۱۲ از تراشه جدید خود به نام A14 استفاده کرده است که براساس لیتوگرافی ۵ نانومتری TSMC تولید می شود. میزان حافظه رم در مد ل های پایین رده نم سری آیفون ۱۲ از ۴ گیگابایت شروع شده و در مدل های پریمیوم نیز شاهد حافظه هایی ۶ گیگابایتی یا بیشتر خواهیم حیات.مقاله های مرتبط:ساخت اپل آیدی مشروط به داشتن عده خارجی شدآیفون 13 اپل احتمالا نخستین آیفون بدون جناب خواهد بود

حافظه ذخیره سازی نیز رسیده مشت خوش تغییرات بنیادی ای شده است و گویا حداقل ظرفیت حافظه ذخیره سازی از ۶۴ گیگابایت بوسیله ۱۲۸ گیگابایت افزایش یافته و نیز شاهد عرضه نمونه هایی با حافظه ذخیره سازی ۵۱۲ گیگابایتی خواهیم بود.

درحالی که اپل نسبت به اعلام منتشرشده واکنشی مدال نداده است؛ اما آنچه بوسیله عارض غیررسمی تأیید شده است، تأخیر بوسیله مدتی نامعلوم درون رونمایی و عرضه سری آیفون ۱۲ خواهد بود؛ تاخیری که به گفته برخی تحلیلگران زمان کافی بوسیله مهندسان اپل برای طراحی گوشی های هوشمندی با فردی های بیشتری می دهد.بیشتر بخوانید:هواوی درون راسته تبلت چین از اپل پیشی گرفتپتنت جدید اپل برای iPad Magic Keyboard محل نگهداری قلم هوشمند را نشان می دهدساخت اپل آیدی مشروط به داشتن عده اجنبی شدآیفون 13 اپل احتمالا نخستین آیفون بدون حضرت خواهد بودآیفون 11 اپل؛ محبوب ترین گوشی فصل نخست 2020 از نگاه مؤسسه Omdia
به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، حکیم علیرضا رئیسی با بیان این یادداشت افزود: با پایان یافتن ماه میمون رمضان فعالیت کلیه رستوران ها و مراکز ارائه مواد غذایی که نمایش را به عارض خارج بر ایفا می دهند با مراعات پروتکل های بهداشتی با قبول مشتری بلامانع خواهد بود.

وی ابرام کرد: برای دنباله فعالیت، ثبت معروفیت این مراکز تو سامانه salamat.gov.ir الزامی است.

دستیار بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: کماکان واحدهای سونا، ماساژ، تالارهای پذیرایی و کلیه ورزش های پربرخورد همانند کُشتی و کاراته تا وقوف اینده ممنوع خواهند بود.

رئیسی ابرام کرد: عرضه قلیان همچنان اکیداً ممنوع است و با واحدهایی که این موضوع را رعایت نکنند برخورد خواهد شد.
به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، با توجه به استقبال مخاطبان پر شمار برنامه «بامداد جمعه با شما» از اجرای حی این پروگرام در ایام نوروز، گروه صبح جمعه غرض دارد ویژه پروگرام عید فطر خود را نیز به صورت زنده و با حضور تعدادی از هنرمندان این برنامه در استودیو پخش رادیو ایران اجرا کند.

ساجد قدوسیان تهیه کننده و سردبیر این برنامه گفت: در روز مهمانی سعادتمند فطر که طبق اطلاع دادن یکشنبه چهارم خرداد خواهد حیات با دست لبالب ویژه برنامه صبح عید با شما را تقدیم مخاطبان می کنیم. داود طاق هنرمند نقش شنگول که از انباشته طرفدارهای برنامه است در این روز به رخساره زنده همراه ماست و حمید پارسا از نویسندگان پروگرام غصه در استودیو حضور دارد.

درون ایام نوروز برای اجرای دستور کار از زوج نسیم رفیعی و محمدرضا لبیب استفاده کرده بودیم که بسیار مورد بخت مخاطبان صبر گرفت بنابراین در خاص برنامه جشنواره فطر نیز مخاطبان منتظر اجرای همین دو باشند. «صبح عید با شما»، ویژه برنامه گروه صبح جمعه با شما داخل روز مهمانی سعید فطر بوسیله تهیه کنندگی و سردبیری ساجد قدوسیان از روزگار ۹ صبح و به مدت ۱۵۰ دقیقه روی آنتن رادیو ایران می جوی.