تبلیغات پیامکی

هانس مزگر که پیشرانه ها و خودروهای مشق ای بی شماری از پورشه را طی مدت ۳۷ سال با خودروساز اشتوتگارت ترقی داده بود، درون سن ۹۰ سالگی درگذشت. مقدور است شما با نام او آشنا نباشید، ولی بخش اعظمی از گیتی با امر او آشنا است. اظهارات تمام خودروساز آلمانی درباره درگذشت مزگر شامل این سطور می شود:پورشه نه تنها برای پیشرانه ی باکسر ۶ سیلندر هواخنک پورشه ۹۱۱، بلکه به دلیل تاسیس کامل پورشه ۹۱۷ و پیشرانه ی دوازده استوانه آن و همچنین ساخت پیشرانه ی TAG Turbo فرمول یک مدیون او است. اگر مرگز حتی فقط این کارها را ایفا داده بود، می توانست در بالاترین رده های مهندسی خودرو قرار گیرد؛ ولی جزئیات رزومه او شامل موارد زیادی می شود.

هانس مرگز در سال ۱۹۵۶ از دانشگاه اشتوتگارت فارغ التحصیل شد و با این صیت از ۲۸ باهم اتحاد کردن پیشنهاد های شغلی به مشت آورد؛ اما پورشه تنها یکی از این شرکت ها نبود. مرگز پس از دلبستگی بوسیله پورشه Type 356A، درخواست استخدام خویشتن را به کارخانه سازنده ارائه کرد و بوسیله استخدام درآمد و در آنجا مشغول توسعه ی پیشرانه های دیزلی برای تراکتورهای پورشه شد. گیتی باید از ناظر ناشناخته ای که به درخواست مزگر بخاطر کار روی خودروهای اسپرت توجه کرد و کسی که مزگر را در پاره محاسبات برای حکم روی سیستم های فرمان سوپاپ در نظر گرفت، سپاسگزاری کند. چهار سال بعد، او به پروژه ی فرمول یک پورشه منضمات و با امر روی پیشرانه هشت ستون ۱٫۵ لیتری در خودروی Type 753 و خودروی Type 804 که دن گورنی با آن در مسابقات جایزه بزرگ ۱۹۶۲ هلند بوسیله پیروزی رسید، بوسیله تیم پورشه کمک کرد.



هنگامی که پروژه ی F1 تو سال ۱۹۶۲ به پایان رسید، او کار روی پیشرانه ی ۲ لیتری تخت ۶ سیلندری را آغاز کرد که به عنوان «پیشرانه مزگر» شناخته می شود و با خودروی پورشه ۹۰۱ وارد دنیای محصولات تولیدی شد. مزگر داخل سال ۱۹۶۵ مسئولیت طراحی خودروهای فتنه ای را بر عهده گرفت و در این مدت روی خودروهایی مانند پورشه ۹۰۷، ۹۰۸ و ۹۱۰ کار کرد و سپس تو توسعه خودروی اسطوره ای پورشه ۹۱۷ به فردیناند پیئش معاون کرد. فعالیت های مزگر منجر بوسیله تاسیس شاسی سرتاسری و نقشه کشی پیشرانه سریر ۱۲ سیلندر شد. مزگر تو ساخت پیشرانه ۲ لیتری سریر چهار سیلندر مورد استعمال در خودروی جاد ه ای ۹۱۴ و نیز طراحی پیشرانه ای برای هارلی دیویدسون همچنین نقش داشت. 

پس از دو قهرمانی پیاپی تو لمان و سری مسابقات خودروهای اسپرت جهان داخل سال های ۱۹۷۰ و ۱۹۷۱، مزگر هدایت تیمی را بخاطر تولید دو پیشرانه توربوشارژ و استفاده تو پورشه ۹۱۷ بر عهده گرفت تا معیار های ۹۱۷٫۱۰ و ۹۱۷٫۳۰ Can-Am به وهله ی تولید برسند. آن چه که او از این امتحان آموخت، منجر به تاسیس پورشه ۹۱۱ RSR 2.4 درون سال ۱۹۷۴ و بعد پورشه ۹۱۱ توربو شد. مجاهدت های مزگر برای طراحی پیشرانه در مقیاس های Moby Dick خودروهای ۹۳۴، ۹۳۵ و ۹۳۶ ادامه یافت. این پیشرانه ها اصلاح شدند و بوسیله صورت پیشرانه ۲٫۶۵ لیتری ۶ ستون تخت تو خودروی ۹۵۶ و حتی پیشرانه ی ۳ لیتری در مدل موفق نمدار ۹۶۲ تک استفاده صبر گرفتند. این پیشرانه به عنوان سیستم محرکه پا بر جا در دهه هشتاد میلادی بوسیله خودروهای جاده ای بازگشت و درون خودروی پورشه ۹۵۹ به فرمان رفت. مقاله های مرتبط:پورشه 911؛ خودرو اسپرت آلمانی ها چگونه جاودانه شد؟نسل متاخر پورشه 911 رونمایی شد

بعضی نگذشت که حامیان مک لارن، ران دنیس را بخاطر مسترد داشتن عظمت گذشته ی آویشن فرمول یک خود گزینش کردند. ران دنیس نیز پورشه را بخاطر پیدایش پیشرانه خودرو MP4 / 2 انتخاب کرد. مزگر ترقی پیشرانه ۱٫۵ لیتری خورجینی ۶ ستون TAG را هدایت کرد که داخل خودروهای این تیم مورد استفاده راحتی گرفت و از سال ۱۹۸۴ تا ۱۹۸۷ موفق به کسب ۲۵ پیروزی، دو قهرمانی تیمی و سه قهرمانی رانندگان با مرحمت لائودا و آلن پراست شد.

پیشرانه ی آب خنک مزگر، خودروی ۹۱۱ GT1 را به نشانی قهرمانی لمان تو سال ۱۹۹۷ رساند و پس از آن در سیستم محرکه خودروهای ۹۹۶ و ۹۹۷ مورد استفاده صبر گرفت. تکامل پیشرانه ی مرگز ادامه یافت و به رخساره پیشرانه ی ۴ لیتری در خودرو ۹۱۱ GT3 RS 4.0 بوسیله کار اندوهناک شد. این معماری کردن بوسیله شرکت سینگر دیزاین (Singer Design) دستیار کرد تا پیشرانه ای برای خودروی بازسازی شده ی چند میلیون دلاری خویشتن بسازد. 

مزگر هرگز خانواده ی پورشه را صرفنظر نکرد و تا اینکه پس از بازنشستگی، با حین و تجربه ی خود بوسیله صورتی کاملا سخاوتمندانه درکنار این شرکت حضور داشت و همواره مورد توجه همه ی رسانه هایی قرار گرفت که او را بوسیله عنوان ویژگی دوست داشتنی می شناختند. هانس مزگر با تلاشی همیشگی بوسیله غنی سازی دنیای خودرو برای علاقه مندان کمک کرد. بیشتر بخوانید:پورشه 911 تارگا 4S نسخه ی Heritage معرفی شدپورشه 911 تارگا 4 و تارگا 4S استاندارد 2021 رونمایی شدندکره جنوبی ۶۵ میلیون دلار از مرسدس بنز، پورشه و نیسان عوضی می گیردپورشه سیستم مشغولیت جدیدی برای مقیاس های کلاسیک عرضه می کندپورشه نسخه ارزان قیمت تایکان را تولید می کند
  • ۹۹/۰۳/۲۴

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی