تبلیغات پیامکی

دیوان عالی فدرال ایالات متحده، پرونده ی قضایی ضدتراست (antitrust lawsuit ) میوه اپل (Apple) را به سیلان انداخت و محاجه اپل را مبنی بر اینکه کاربران اپ استور (App Store) در سیستم عامل آی اواس (iOS) خریدار های واقعی این فروشگاه نیستند، رگه کرد. دیوان عالی، فرمان دادگاه استیناف مرزوبوم ی نهم ایالات متحده را درباره ی پرونده ی شکایت پیپر (Pepper) علیه انبازی اپل تأیید و با کار ۴-۵ (5–4 decision) موافقت کرد که هنگام آن، خریداران اپلیکیشن های اپل می توانند به خیال اضافه قیمت ها از این شریک شدن بزرگ تولید کننده ی گوشی و درنگ ادوات شکایت کنند. متهم برت کاواناو (Brett Kavanaugh) تو بیانیه ای گفت:خط کیاست اپل هیچ معنایی سوا زدوبندهای این انبازی برای خروج از پرونده و سایر موارد مانند ندارد.

اپل مدعی شده است که کاربران آی اواس ازنظر فنی، اپلیکیشن های خویشتن را از توسعه دهندگان درنگ افزارها می خرند، نه از خود اپل؛ ولی واقعیت این است که ترقی دهندگان، خود نیز درحقیقت مشتریان اپل به احصائیه می آیند. براساس دکترین حقوقی دیگری که بوسیله معروفیت «ایلینویز بریک» (Illinois Brick) معروف است (و به شکایت ویژگی از یک کارخانه ی آجرسازی در ایالات متحده مربوط است)، «خریداران غیرمستقیم» یک محصول، حق شکایت داخل پرونده های ضدتراست را ندارند. ولی داخل حکمی که به تری اطلاع دادن شد، دیوان برجسته کشور اعلام کرده است که این استدلال درخصوص اپل خلوص نمی نرم.

دادگاه، ضمن رعایت همگی ی جوانب احتیاطی، به این نکته توجه خواهد کرد که این رفتار اولین شلنگ داخل رسیدگی بوسیله شکایت مطرح شده در پرونده ی ذکرشده است؛ بنابراین، فعلا هیچ حکمی درباره ی تأیید اقدامات انحطارطلبانه ی غیرقانونی اپل در اپ استور صادر نخواهد شد. اما، غرض محکمه به نعوظ قطع تاثیر زیادی روی مشتریانی خواهد داشت که بوسیله خاطر نقض قوانین ضدتراست عزم شکایت از فروشندگان اپلیکیشن ها را دارند و طبیعتا، مشاجرات زیادی بین اپل و فدایی از مشتریان اوقات تلخ آن بوسیله اسلوب خواهد انداخت.



در ضبط ی شکایت پیپر علیه اپل ادعا شده است که کوپرتینونشین ها با واداشتن کاربران آی اواس به تهیه ی اپلیکیشن های خویشتن از اپ استور به صورت انحصاری و درخواست ۳۰ درصدی راست کمیسیون توسط این شرکت از توسعه دهندگان، هزینه ای اجباری بر آن ها تحمیل کرده اند که توسعه دهندگان برنامه ها نیز طبیعتا آن را روی حمام مشتریان خود انداخته اند.

کاواناو تو ادامه ی بیانیه ی خویشتن می گوید:شکایت هایی از این مشت که گفته می شود یک تکه ابتیاع شخصی (که در اینجا، ترانه اپل است) از امتیازات انحصاری خویشتن در جهت تحمیل خرج های بیشتر به مشتریان سوءاستفاده می کند، نوعی کلاسیک از شکایت های مربوط به ضدتراست است.

اپل مطالبه می یواش که شاکیان این پرونده احتمالا کاربران آی او اس نیستند؛ چرا که بوسیله نظر می رسد آن ها خریداران مستقیم اپلیکیشن های اپل نیستند. ولی ما با این دیدن طبق نیستیم. شاکیان پرونده، اپلیکیشن های خود را به صورت یمین از اپل خریده اند و بنابراین، خریداران یمین آن هستند.

حکمی که در بایگانی ی «ایلینویز بریک» صادر شد، این بود که اگر فردی بوسیله یک پیمانکار دیگر پول بدهد تا آن ها ساختمانی را با مصرف از آجرهای یک کارخانه برایش بسازند، نمی تواند از آن کارخانه شکایت یواش. اما، مالکان آیفون (iPhone) را نمی توان مشتریانی دانست که در پایین ترین بسرنوشت شوم دچار کردن از زنجیره ی عمودی توزیع قرار گرفته اند و تلاش می کنند تا کارخانه ای را که تو رأس زنجیره صبر دارد، متهم کنند.

کاواناو داخل آخر این وضع خراج گیری می کند که اپل صرفا سعی می کند تا با مصرف از ترفندهای کلامی ثابت درنگ که اپ استور، فروشنده ی مستقیم پروگرام ها نیست؛ ولی، این گونه ترفندها تنها سبب می شود که سایر شرکت ها نیز از پذیرفتن ادعاهای مجاز ضدتراست درون شکایت های این چنینی لشکری زنند.

مقاله های مرتبط:شکایت جدید از اپل: سوءاستفاده از مفروضات محرمانه کوالکام برای کمک بوسیله اینتلشکایت یک میلیارد دلاری یک نوجوان از اپل پس از برده اشتباهاپ استور همچنان درآمد ثابت مناسبی برای اپل دارد

اگر اپل این پرونده را ببازد، شاید مجبور شود که مبالغ مازادی را که مشتریان در اپ استور صیقلی کرده اند، به آن ها برگرداند؛ خواه اینکه درهای پلتفرم آی او اس خویشتن را به روی سایرین بگشاید. اپل از هر محاجه حقوقی کاربرد می کند تا کار بوسیله اینجا نرسد. بوسیله نشانی مثال، آن ها می گویند بوسیله مشتریان این عبث انتخاب داده شده است که اپلیکیشن های موردنیاز خود را از اپ استورهای سیستم های عامل دیگر داخل سایر گوشی های همراه بخرند. اما دیوان عالی هنوز به صراحت بوسیله این موضوع پاسخ نداده است.

اپل در فایده به این گفته ها، با پراکندن بیانیه ای در دفاع از اکوسیستم اپ استور خود، واکنش علامت داد. سخنگوی این شرکت معتقد است که با هیچگاه متر و مقیاسی نمی توان اپ استور را یک انحصارطلب معرفی کرد:

«تصمیمی که امروز [روز دوشنبه] اتخاذ شد، بوسیله این معنا است که شاکیان می توانند پرونده ی خویشتن را در محکمه منطقه ای دنبال کنند. اطمینان داریم که ما پس از نمایان شدن واقعیت ها قهرمان پرونده خواهیم وجود و ثابت خواهد شد که اپ استور به هیچ وجه انحصارطلب نیست.

مفتخریم که امن ترین، تامین ترین و مورداعتمادترین پلتفرم را برای مشتریان و یک فرصت تجاری برجسته برای همگی ی توسعه دهندگان در هر نقطه از دنیا حاضر آورده ایم.

ترقی دهندگان برنامه ها، خودشان قیمت دلخواه در ازای اپلیکیشن ها را گلچین می کنند و اپل هیچگاه نقشی تو این کار ندارد. تعداد زیادی از اپلیکیشن هایی که تو اپ استور عرضه می شوند، رایگان هستند و اپل هیچ هزینه ای در ازای آن ها قبض نمی یواش. تنها برنامه هایی که اپل درون درآمدهای آن ها سهیم است، مواردی هستند که توسعه دهندگانشان می خواهند درخت سرو های دیجیتال خویشتن را ازطریق اپ استور بفروشند.

مشارکت ها با پلتفرم های یدکی رو بوسیله رو هستند (از اپ استورهای متنوع پژمرده تا تلویزیون های هوشمند و کنسول های ورزش) که هر کدام از آن ها را می توانند بخاطر شناساندن و عرضه ی درنگ افزار خود بوسیله مشتریان انتخاب کنند. ما هر روز سرسختانه تو مجاهدت هستیم تا فروشگاه خود را به بهترین، ایمن ترین و رقابتی ترین فروشگاه درون کل جهان تبدیل کنیم.»بیشتر بخوانید:رندرهای قاب آیفون 2019 طراحی مربع لباس ماژول دوربین آن را تأیید می کنداپل تبار بعدی آیفون XR را درون اثر جزیی های سبز و بنفش همچنین عرضه می کندTSMC تولید انبوه تراش A13 آیفون 2019 را آغاز می کندiOS 13 از آیفون 6، آیفون SE و آیفون 5s پشتیبانی نمی کندآیفون 2019 با قابلیت شارژ ایرپاد، دوربینی با زوم بالاتر و قابلیت بهسازی خودکار تصاویر معرفی می شود
  • ۹۸/۰۲/۲۵

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی