تبلیغات پیامکی

مزد ای که ابتدا توسط ناشر بریتانیایی اتحادیه فولیو، در دو سال نخست کارکرد خویشتن یعنی سالهای (۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ میلادی) حمایت شد اما بعد تر مدیریت سرمایه گذاری راثبون سرپرست جدید این پاداش شد.

هدف این جایزه ادبی بریتانیایی که از شروع خواسته رقیبی بخاطر پاداش معتبر من بوکر باشد ادبیات بریتانیا صرف دید از ملیت نویسندگان است و از همین رو نیز همه آثاری که به کلمه انگلیسی در بریتانیا منتشر شده اند اعم از کلکسیون شعر، ادبیات کوتاه، آثار غیرداستانی و رمان داخل یک دسته برای به مشت آوردن پاداش رقابت می کنند.

تا بوسیله حال نویسندگان مشهوری چون مارگارت آتوود، زادی اسمیت، و جی. ام. کوئتزی تو هیئت داوری این جایزه نقش داشته اند.

«جورج ساندرز» نویسنده مجموعه شعر «دهم دسامبر» تر جایزه ۲۰۱۴ فولیو است  و «آکیل شارما» نویسنده هندی-آمریکایی با تاریخ «زندگی خانوادگی» سال ۲۰۱۵ این دستمزد را از آن خویشتن کرد.

در سال ۲۰۱۶ جایزه ادبی «فولیو» برگزار نشد و تو سال ۲۰۱۷ با کمی تغییرات و اسپانسری جدید «هشام مطر» برای تاریخ «بازگشت» نم اجرت ۳۰ هزاره پوندی آن شد.  «ریچارد لوید انباشتگی» با پرداختن به سونامی ژاپن در تاریخ«اواح سونامی» برنده سال ۲۰۱۸ این جایزه شد و سال ۲۰۱۹ نیز  ریموند آنتروباسِ که معلمی ناشنواست با نخستین مجموعه شعرش«مقاومت» تر این مزد ادبی گردید.
  • ۹۸/۰۲/۳۱

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی