تبلیغات پیامکی

بوسیله گزارش ایرنا، سعادتمند نمکی روز شنبه در نهمین کنگره بین المللی مصونیت تو حوادث و بلایا در تالار همایش های رازی تهران افزود: این مهم است که بلایای غریزی را از آمادگی کنترل این بلایا تفکیک کنیم. سیل، طوفان، زلزله و آتش سوزی در ماهیت طبیعت کشورها نهفته است، اما اینکه مردم و حکومت یک کشور چقدر آمادگی مقابله با این حوادث را دارند مهم است. روزی طاعون و وبا بلای طبیعی کشتار عام کننده کشورها بود و آنچه این موارد را مهار کرد، بصیرت و بصیرت و آمادگی مردم جهت مقابله با این پدیده بود. در حال فراهم هیچ جای دنیا وبا را بلای غریزی نمی دانند.

وی دنباله قسط: آنچه امروز از آن بوسیله عنوان بلایای غریزی صیت می بریم و یکی از عوامل سربزرگی اصلی است، پدیده بسیار مزمنی است که سال هاست با آن درگیریم. تو تمجید های توسعه یافتگی یکی از مهمترین موارد این است که ناحیه توسعه یافته کشوری است که برای شهروندان آن کشور با حاکمیت درست و مبتنی بر عقل و علم بتواند عوامل مخاطره برای تزیین سلامت را کاهش دهد.

نمکی گفت: اینکه بلای طبیعی وجود دارد خواه ندارد در توسعه یافتگی کشور نقش تعیین کننده ندارد. بوسیله طور شهید ناحیه ژاپن یکی از پرمخاطره ترین کشورها از شمارش ابراز زلزله و حوادث طبیعی است. چنانچه حاکمیت کشور نتواند با تکیه بر اضافه آگاهی عمومی و روش های پیشگیرانه عوامل خطرزا را مهار کند، می گویند این کشور گام بوسیله ترقی یافتگی نگذاشته است.

وی تقریر کرد: در سال ۹۶ حدود ۳۸۰ هزاره اجل ثبت شده که ۳۱۳ هزار مرگ به دلیل مصیبت های غیرواگیر است و بین این موارد ۹۷ هزاره مرگ به انگیزه فشار خون رفعت بوده و پویش ملی کنترل فشار خون بالا به همین دلیل مبدا شده است.

حادثه سیلاب اخیر یک مورد اپیدمی حزن نداشت

وزیر بهداشت اظهار داشت: در حادثه سیل اخیر حتی یک مورد اپیدمی خلق نشد. انحطاط هایی به تعاقب رخداد سیل ائتلاف افتاد، اما این موضوع به فکر سیل نبود و به این دلیل بود که روش را پهلو سیل بسته بودیم. راه رودخانه بسته شده و در عرض چند وقت مشکلاتی برای مسافران ایجاد شد. پیدایش و سازهایی که در حاشیه رودخانه ها ارتکاب شد و راه ها پیاده شدن آب های سرگردان ودیعه شد، جهت وقوع این واقعه وجود. این موضوع دشوار شیوه نیست و بغرنج نظارت به خشکی امدن اجرای قانون است.

اهمیت آموزش و مدیریت واحد برای بلایای طبیعی

نمکی گفت: بدوی اقدام تو نظام سلامت برای بلایای طبیعی، آموزش است. آموزش باید از مدرسه نهادینه شود. تنخواه کشورها، معادن و چاه های نفت نیست، بلکه سرمایه کشورها، طفل هایی هستند که روی نیمکت مدارس نشستند.

وی دنباله داد: کاهش بلایا و خطر باید داخل ذهن کودکان خلق کردن شود. آموزش مهمترین رکن ارتقای تزیین سلامت در همه دنیا است.

وزیر بهداشت افزود: اعمال مدیریت واحد در حوادث و بلایا نیز باید انجام شود. تو بسیاری از موارد تو مدیریت تروما در ملک به درستی عمل نمی شود و گاهی در نقل و احاله واقعه دیده به رخساره علمی مداقه نمی شود. در بسیاری از مشکلاتی که بخاطر حادثه دیدگان ایجاد می شود، به دلیل عدم دقت در نقل و انتقال شخص حادثه دیده است.

۸ درصد درآمد ناخالص ملی ملک صرف حوادث رانندگی می شود

جلیل عرب خردمند، رئیس نهمین دنده بین المللی سلامت تو حوادث و بلایا نیز داخل این همایش بیان کرد: فقط ۸ درصد از درآمد ناخالص ملی کشور صرف کردن حوادث رانندگی می شود. بوسیله وزارت بهداشت پیشنهاد می کنیم که شورای سیاست گذاری مدیریت سلامت در حوادث و بلایا تشکیل شود تا تخلفات تو همه مملکت های حوادث و بلایا هزینه دار شود یا حداقل از کارمزد دادن بوسیله متخلفان جلوگیری شود. نیز حاکمیت خطر حوادث و بلایا و ارتقای درک خطر تو جامعه ارتکاب شود.
  • ۹۸/۰۳/۲۵

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی