تبلیغات پیامکی

نسخه ی ۷۵ مرورگر گوگل کروم دارای قابلیتی ناپدید به معروفیت حالت معاینه یا Reader mode است که صفحات را تا قطع مقدور میسر سازی کرده و خواندن متون را زیاد آسان تر می کند؛ البته این نبوغ به طور پیش فرض فعال تراشیدن. در ادامه، نحوه فعال سازی این قابلیت مفید را به شما آموزش می دهیم.

گوگل سال ها است که درحال کار روی قابلیت معاینه بوده و بارها آن را داخل نسخه ی دسکتاپ کروم کوشا و غیرفعال کرده است، ولی اکنون می قابلیت به جای واردکردن خطوط کار اضافه، با مصرف از یک درفش (Flag) مکتوم آن را در دسترس قرار انصاف. تمایل می جوی گوگل بوسیله زودی این ویژگی را بدون نیاز بوسیله پرچم ها در نسخه ای مستحکم عرضه درنگ.چگونه حالت مطالعه را فعال کنیم؟

فاتحه لازم است نسخه ی مرورگر کروم خود را مطالعه کرده و از نصب وجود داشتن نسخه ی ۷۵ مطمئن شوید. برای این کار، روی تکمه ی منو داخل جانب راست که به شکل سه گانه عمه روی هم است، کلیک کرده و موس را روی گزینه Help ببرید و روی About Chome کلیک کنید.



در منوی About Chrome نسخه ی فعلی مرورگر کروم شما بوسیله عرضه در می آید و به طور خودکار جست وجو برای به روزرسانی جدید آغاز می شود. اگر به روزرسانی موجود باشد، به نعوظ خودکار شهود و نصب می شود. پس از فرجام نصب، روی دکمه ی Relaunch کلیک کنید تا مرورگر دوباره باز شود.



چنانچه کروم شما هنوز نسخه ی ۷۴ را مدال می دهد و به روزرسانی برای آن موجود نیست، باید عاشق بمانید تا نسخه ی ۷۵ برای همه ی کاربران منتشر شود. این نسخه در ۱۴ خرداد (چهارم ژوئن) منتشر شده است، ولی نسخه های مستقر به آرامی تو چهار مرحله تو دسترس قرار می گیرند. گمان دارد این نسخه هنوز برای دستگاه شما قابل دسترس نباشد، پس چند نصیب مشتاق بمانید.

بعد از اینکه از نصب نسخه ی ۷۵ مطمئن شدید، نوبت به بار ی بعد اینده می رسد. یک تب جدید باز کنید و عبارت دامن را درون آن وارد کنید تا مستقیما بوسیله پرچم مربوط به حالت معاینه بروید:

chrome://flags/#enable-reader-mode



زمان حال منوی کشویی را باز کرده و گزینه ی Enabled را گزینش کنید. بعد تکمه ی پایین صفحه را تنگ کردن دهید تا مرورگر مکرر باز شود. وقتی مرورگر باز شد، حالت بررسی یا Reader Mode کوشا است.

چگونه از حالت بررسی کاربرد کنیم؟

استفاده از حالت تجسس در کروم زیاد آسان است. هرزمانی که خواستید صفحه ای را به حالت تجسس ببرید، روی منوی سمت راست بوسیله شکل سه نقطه روی هم کلیک کرده و پس ازآن گزینه ی Distill page را انتخاب کنید. باید بدانید که ممکن است محل قرارگیری این گزینه پس از تحول آن از یک پرچم بوسیله قابلیتی درست تبدیل نرم. ولی فعلا با ارتکاب مراحل گفته شده می توانید به آن دسترسی داشته باشید. نیز انتظار می رود که یک مفتاح میانبر در آینده بخاطر این قابلیت در دیدن گرفته شود.





پس از انتخاب این گزینه، ورق درعرض چند نفس میسر سازی می شود و فقط متن ها و تصاویر بوسیله ارائه در می آیند. بنابراین، دیگر هیچگاه تبلیغ، استوانه یدکی یا مورد مزاحمی وجود نخواهد داشت و می توان روی محتوای مطلب متمرکز شد.





گفتنی است که برای مسترد داشتن صفحه به حالت قبل، کافی است یک وهله دکمه ی back کروم را ضیق دهید.

باید توجه داشت که حالت تجسس همچنین مانند سایر پرچم های کروم برای استفاده ی روزمره نیست و فعلا مشکلاتی دارد. برای مثال گاهی مقدور است تصاویر مطلب بوسیله درستی به ارائه در نیایند.بیشتر بخوانید:نوار وسایل گوگل کروم میزبان گزینه پخش خواه متوقف خلق کردن محتوای چندرسانه ای می شودنسخه اندروید مرورگر کروم از مرز پنج میلیارد نصب در فروشگاه گوگل پلی گذشتچگونه تصاویر را از نتایج جستجوی خود در نوار آدرس گوگل کروم حذف کنیم؟آموزش حذف فایل های موقت و قدیمی ویندوز 10 سپس از آپدیت ماه مهچگونه بدون هیچگاه افزونه ای از سایت ها اسکرین شات طولانی صفحه بگیریم
  • ۹۸/۰۴/۱۹

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی