تبلیغات پیامکی

براساس گزارش جدیدی که ازسوی خبرگزاریوال استریت ژورنال منتشر شده، تو پی اخبار مخالفتدونالد ترامپ باانعقاد قرارداد بین مایکروسافت و بایت دنس بوسیله قصد اضافه شدن تیک تاک بوسیله زیرشاخه ی شرکت ردموندی، این مذاکرات به حالت تعلیق درآمده اند. درحال فراهم ارامش بین مایکروسافت و بایت دنس به طور طولانی منتفی نشده، ولی آن طور که بالن استریت ژورنال گزارش می دهد دو طرف قرارداد در سعی اند تا بتوانند خودشان را با تصمیمی که قضا و قدر ترامپ قرار است بگیرد تطبیق دهند. فعلا معین ازاله که ایالات متحده می خواهد چه تصمیمی در تماس با تیک تاک اتخاذ کند.

دونالد ترامپ جمعه ی گذشته به اصحاب رسانه گفت قصد دارد فعالیت های تیک مو را در آمریکا مسدود بطی ء. ترامپ هنگام محضر داخل پروازایر فورس وان بوسیله خبرنگاران اعلام کرد: «تا جایی که به جستن مو مربوط باشد ما مشیت داریم آن ها را در ایالات متحده مسدود کنیم». بلومبرگ در گزارش خود می نویسد ترامپ اعلام کرده برای مسدودسازی تیک مو به فرمانی اجرایی خواه قدرت هایی متکی خواهد شد که بخاطر مواقع اورژانسی اقتصادی، دراختیار او گذاشته شده است. ترامپ گفته بود امر مسدودسازی جهش مو را «به شکل فوری» توشیح خواهد کرد. ترامپ جمعه به روشنی اعلام کرد که حکم مسدودسازی تیک تاک را شنبه دستینه می کند. 

تیک تاک توسعه دهنده ای چینی با شهرت بایت دنس دارد که آمریکا آن را به اقبال گره نسبت می دهد. ایالات متحده معتقد است داده هایی که تیک تاک جمع آوری می نرم احتمال دارد توسط نوبت چروک بخاطر اهداف جاسوسی مورداستفاده قرار گیرند. جستن تاک داخل آمریکا ۱۰۰ میلیون کاربر دارد و بنابراین منطقی است که عرشه هیچ شرایطی نخواهد آن ها را از دست بدهد. یکی از احتمالاتی که ازسوی رسانه ها مطرح شد، این بود که بایت دنس واحد تجاری تیک تاک در آمریکا را بوسیله شرکتی آمریکایی بفروشد. در اثر انتشار این گزارش ها بود که از آغاز مذاکرات بیت بایت دنس و مایکروسافتبر سر تیک مو واج به میان آورده شد.

وال استریت ژورنال در گزارش خود می نویسد تا پیش از گفته های ترامپ در روز جمعه، مذاکرات بین مایکروسافت و بایت دنس تا قطع محسوسی پیشرفت کرده، ولی پس از آن بوسیله حالت تعلیق درآمده است. گفته های ترامپ مبنی بر مسدودسازی جنبش مو باعث شد مدیران این شبکه ی اجتماعی ویدئومحور با ایجاد ۱۰٬۰۰۰ شغل درون ایالات متحده اتحاد کنند. اینکه چنین قراردادی درنهایت منعقد خواهد شد یا نه فعلا مشخص ازاله. وال استریت ژورنال می گوید مایکروسافت و بایت دنس داخل مراحل پایانی مذاکره بوده اند و امکان داشته دوشنبه ی همین هفته پیمان نامه نهایی را صحه کنند. 

رویترز روز گذشته در گزارشی عام به نقل از منابع آگاه مدعی شد بایت دنس با دولت آمریکا به ارامش رسیده تا واحد تجاری تیک مو را در این سرزمین به شرکتی آمریکایی واگذار یواش. رویترز داخل آن زمان اعلام کرد مایکروسافت قرار است مقرری ی «حفاظت از داده های کاربران آمریکایی تیک تاک» را برعهده بگیرد و احتمالا شرکتی دیگر، جنبش تاک را به تصاحب خویشتن درخواهد آورد. مقاله های مرتبط:تیک تاک الگوریتم خود را باز می نرم و رقبا را به چالش می کشدتیک مو در آستانه مسدودشدن در آمریکا، با قضا و قدر ترامپ به ارامش رسید

چندین هفته است که دولت ترامپ تیک تاک را به مسدودشدن تهدید می یواش. اینکه «بست شدن» به چه معنا است، نیاز به انتزاع دارد. بااین حال اقداماتی که نوبت ترامپ در معلول ادا آن ها است، قطعا روی کاهش کاربران تیک تاک اثر مهمی خواهد گذاشت.

ابراز تمایل به مسدودسازی جنبش تاک صرفا محدود به ترامپ نیست. مایک پمپئو، وزیر امور خارجه ی آمریکا، ۷ ژوئیه ی ۲۰۲۰ (۱۷ نشانه ۱۳۹۹) گفت دولت آمریکا در حال مطالعه گزینه ی مسدودسازی تیک تاک است. ترامپ نیز جمعه از مسدودشدن جنبش تاک سخن بوسیله میان آورد؛ اما جزئیاتی دقیق اخبار نکرد. در پی گستردن این گزارش ها ونسا پاپاس، مدیرکل شعبه ی آمریکایی تیک تاک، در ویدئویی گفت: «پروگرام نداریم هیچ جا برویم و جستن تاک قرار است تا مدت ها در اینجا پایا بماند.»

کاربران پریدن مو همچنین تاکنون تلاش کرده اند به روش های مختلف سیاست آمریکا برای مسدودسازی تیک تاک را مافوق سؤال ببرند و اعتراض خود را اطلاع دادن کنند. برای مثال مدتی پیش شماری از کاربران جهش مو بلیط مراسم گردهمایی ستاد انتخاباتی ترامپ را تهیه کردند و بوسیله مراسم نرفتند. این ائتلاف باعث شد تعداد صندلی های خالی افزایش پیدا کند. منتقدان می گویند جهش تاک درون بن ی حفظ حریم خصوصی کاربران عملکرد ناقصی دارد و احتمالا به دولت گره موقوف است. وزیر امور خارجه ی آمریکا تیک تاک را با هواوی و ZTE مقایسه کرده، دو شریک چینی که ایالات متحده از آن ها بوسیله نشانی تهدیدی برای امنیت ملی یاد می کند. تو نظر داشته باشید که قوانین ایالات متحده برخلاف قوانین سرسختانه ی چین موسوم به «دیوار آتش بزرگ چین»، سابقه ی مسدودسازی نرم افزار را ندارد.

کاخ سفید فعلا بیانیه ی رسمی منتشر نکرده و نگفته است ارامش متاخر از مسدودشدن اپلیکیشن جلوگیری می بطی ء خواه خیر.بیشتر بخوانید:انتقاد مدیرعامل اپیک گیمز از اپ استور اپل در گفت وگو با بلومبرگفیسبوک میزبان موزیک ویدیوهای رسمی شداپل بیش از ۳۰ هزاره اپلیکیشن را از اپ استور چروک حذف کردماجرای کرش مایکروسافت اج هنگام استفاده از موتور جستجو گوگل چه بود؟اپلیکیشن های پولی اندروید و آیفون که امروز رایگان شده اند (۱۲ مرداد)
  • ۹۹/۰۵/۱۳

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی