تبلیغات پیامکی

با شیوع کرونا در سراسر دنیا، آموزش مجازی در تمام کشورها در رخصت کار قرار گرفت و نیاز به خدمات الکترونیکی در تمام ابعاد عمر بیشتر احساس شد. کشورهایی که از قبل، بستر آموزش مجازی و مدارس هوشمند را قفا کرده بودند داخل این باره مشکل زیادی نداشتند و با درنظر شهود یک سری برنامه های اختصاص توانستند آموزش خود را پیش ببرند. دانشگاه های ارشد نیز دقیقا در همان زمان، آموزش مجازی را آغاز کردند.

این موضوع پیاده شدن سیستم آموزشی کشور ما همچنین تأثیر بسیاری گذاشت. برای مثال به برهان مستمر بودن جناب کرونا درون جوامع و بی بهره ماندن مدارس از آموزش فیزیکی و حضوری، نیاز بوسیله برگزاری آموزش ها بوسیله صورت آنلاین احساس شد. در همین راستا با ابتدا به کار شبکه ی شاد که از سوی آموزش و یادگیری برای آموزش مجازی دانش آموزان روش اندازی شد، بسیاری از قوم ها ازجمله اقشار آسیب پذیر جامعه مجبور به فروش گوشیهوشمند برای آموزش فرزندانشان شدند.

بااین حال داخل کشور ما تا زمان مسری کرونا، بستر آموزش مجازی و آنلاین به طور کامل، مهیا نشده و عزب صحبت از وحدت مدارس به شبکه ی ملی معلومات بود. بسیاری از والدین و دانش آموزان تصوری از درس قرائت کردن به شیوه ی مجازی و آنلاین نداشتند؛ ولی به دلیل تبدیل قانون ی آموزشی مدارس بوسیله آنلاین، والدین لزوم دسترسی به لوازم الکترونیکی را احساس کردند و تهیه ی گوشی هوشمند، تبلت، کامپیوتر و لپ تاپ بوسیله نیازی ضروری دانش آموزان درون آغاز سال تحصیلی جدید تبدیل شد؛ نیازی که مستلزم صرف کردن خرج ی زیادی از لفظ اقشار ناتوان و آسیب پذیر جامعه است.

حال با گذشت حدود دو هفته از سال تحصیلی جدید، همچنان بسیاری از والدین موفق به تهیه ی موبایل یا لپ تاپ و تبلت برای بینش آموزان خود نشده اند و بازار موبایل و لپ تاپ روزهای مملو التهابی را سپری می یواش. بسیاری از آدم با توانایی مالی کمینه در بازاری که سرشار از قیمت های احکامی است، به دنبال تهیه ی مفت ترین نوع افزار الکترونیکی بخاطر فرزندان خود هستند و شاید دست فرجام زورشان به فروش یک گوشی یا لپ تاپ مشت چندم برسد.با آغازبه فرمان مدارس، گوشی ، تبلت و لپ تاپ، بین ۱۰ تا ۱۵ درصد گران شده اند

شاید بتوان گران شدن نجومی گوشی های هوشمند را عقب غرض قضا و قدر مبنی بر ممنوعیت واردات و رجیستر گوشی با ارج متجاوز از ۳۰۰ یورو در آماج ماه دانست. علت این غرض ازسوی کارگروه بازرسی و تخصیص ارز وزارت صمت و بانک مرکزی، راهکاری بخاطر برون رفت از اغتشاش در وضعیت بایکوت بین المللی و محدودیت های ارزی اخبار شد. با گذشت عزب یک روز از خبر ممنوعیت وزارت صمت در مملکت ی واردات موبایل، قیمت انواع گوشی تو بازار ملک بیش از دو برابر و تو برخی موارد مدل گوشی ناموجود شد. با تصادف این طور اتفاقی و افزایش سرسام آور ارزش گوشی هوشمند در بازار موبایل، مشخص شد که ممنوعیت ورود گوشی تلفن بالای ۳۰۰یورو نمی تواند چندان فایده ای بر کنترل ارج های بازار داشته باشد. پس از آن در اواسط مرداد مجددا بازار روزهای ساکت تری را سپری کرد و قیمت گوشی اندکی کاهش یافت. حال با مطلع سال تحصیلی جدید و در دو هفته ی اخیر، مجددا گوشی های تلفن همراه، تبلت و لپ تاپ، بین ۱۰ تا ۱۵ درصد گرانبها شده اند؛ ابزاری که نقش جایگزین معلمان را بر عهده داری دارند و بدون داشتن آن ها بسیاری از دانش آموزان و دانشجویان فرصت آموزش را از دست خواهند داد.

قیمت بالای دمل در کشور، ارج قطعات سخت افزاری ازجمله گوشی موبایل را به شدت فراز برده است. سیامک غنیمی فرد، رئیس کمیسیون ابکی اسباب سازمان ترتیب صنفی رایانه ای استان تهران، در گفت وگو با زومیت، وجود دشوار در واردات گوشی را از دلایل مهم افزایش قیمت گوشی اطلاع دادن کرد. با شدت گرفتن کرونا، بسیاری از گوشی هایی که از مدت ها قبل از شایع شدن این ویروس و با نرخ پایین برنده ارز دانا کشور شده بودند، با عذر هایی مشابه کاستی کالا و عدم انجام واردات به دلیل لغو پروازها و بسته شدن مرزها گران تر به فروش رسید. به گفته ی غنیمی فرد، درحال حاضر با وجود وارداتی بودن گوشی های موجود تو راسته ناحیه و نیز افزایش قیمت ارز، ناخودآگاه توان خرید مردم نیز کاهش پیدا کرده است.

غنیمی بی مانند ضمن ارزشمند شمردن تدابیر دولت از جمله تدارک سیم کارت های خرد آموزی و تولید محتوا و بسته های اینترنتی مجانی بخاطر آموزش مجازی، بوسیله اصلی ترین و بنیانی ترین نیاز معرفت آموزان یعنی احتیاج بوسیله تهیه ی گوشی هوشمند اشاره کرد که تأمین آن برای بسیاری از اقشار آسیب پذیر و کم درآمد به معضلی موکد تحول شده است.

بوسیله گفته ی مهتر کمیسیون پر اب افزار اداره زیبایی صنفی رایانه ای استان تهران، عرضه ی گوشی از لفظ شرکت ها در میدان بسیار کم شده و این موضوع تا زمانی که انحصار داخلی در راسته وجود داشته باشد، برطرف نخواهد شد. بوسیله گفته ی غنیمی فرد، هر زمان که بازار به سمت اصلاح و تعادل پیشروی کند، مسئولان با نحو تعرفه ها و هنجار ابتکاری ای فرصت سکون را از بازار دریغ می کنند؛ بوسیله عبارتی دولت آنطور که باید از جزء خصوصی امان نمی درنگ و فرصت بروز را از آن ها دریغ می درنگ.

یک فروشنده ی لپ تاپ از مرکز کامپیوتر ایران در گفت وگو با زومیت اخبار کرد که درحال حاضر واردات کالا به ایران به حداقل ممکن رسیده است و تا دو ماه آینده نیز چشم اندازی برای آن وجود نخواهد داشت. به گفته ی این فروشنده، هیچگاه مصوبه ی عرفی بخاطر عدم واردات کالای الکترونیکی به کشور بود ندارد؛ بااین حال واردکنندگان کالای الکترونیکی، خلال رفتار به ثبت سفارش کالا، بوسیله علت دستوری که حتی روی کاغذ نیز ثبت نشده است، از ثبت سفارش خودداری می کنند.

مقابل تحقیقات زومیت به نظر می رسد که اضافه نرخ نجومی بازار چندان با ارتفاع عدول کردن قیمت ارز مرتبط نیست و عدم واردات کالا بوسیله کشور، مهم ترین دلیل این گرانی است. بوسیله گفته ی این فروشنده درحال حاضر راسته با تقاضای بوسیله شدت زیادی مواجه شده است. بسیاری از کارمندان بوسیله دلیل عالمگیر کرونا دورکار شده و ملزم بوسیله تهیه ی لپ تاپ هستند. بسیاری از استارتاپ ها با مسری کرونا، شروع به فعالیت کرده و لازمه ی مطلع بوسیله فرمان آن ها، تهیه ی لوازم الکترونیکی از جمله لپ تاپ است. در همین راستا و به علت نبودن عرضه و اضافه تقاضا، بازار از تعادل لازم خارج شده است و کالاهای الکترونیکی به قیافه روزانه گران نمدار می شوند.قطعات سخت افزاری از ماه گذشته، ۲۰ الی ۳۰ درصد افزودن قیمت داشته اند

به گفته ی این فروشنده ی لپ تاپ، قطعات رقیق افزاری از ماه گذشته، ۲۰ الی ۳۰ درصد افزایش نرخ داشته اند. برای مثال بها لپ تاپ ۶ میلیون تومانی بوسیله ۷ الی ۷.۵ میلیون تومان رسیده است و لپ تاپ ۴۰ میلیون تومانی نیز ۵۰ میلیون بوسیله فروش می رسد و این ارتباطی به گران فروشی فروشندگان ندارد.

به گفته ی این فروشنده، بازار به قیافه ماهانه به ۱۵ هزار لپ تاپ نیاز دارد و تمام قطعات سخت افزاری همچنین از دوبی بیدار قلمرو می شود، اما درحال حاضر بوسیله دلایل نامعلوم و موافق یک قانون نانوشته، هیچ وارداتی حتی از این کشور نیز به ایران عمل نمی شود.

نوید علی عسگری، مدیر معامله داخل پاساژ پایتخت تهران نیز در گفت وگو با زومیت، پا بر جا ترین دلیل شرایط حال فراهم میدان موبایل را مشکلات ارزی و بعد عوامل مؤثر داخل واردات گوشی عنوان کرد.

واردات گوشی تلفن همراه با استفاده از کارت ملی و ثبت در سامانه ی رجیستری، روشی بود که در ابتدا راه را بخاطر وارد کردن گوشی های قاچاق به اسم مسافری باز کرد و انعقاد این سایت، بار دیگر سبب افزایش نرخ گوشی شد. در دوران قبل از کرونا و درون شرایط باز وجود داشتن مرزها، تعداد بسیار زیادی گوشی رجیستر نشده را به کمک افرادی که پاسپورت داشتند، رجیستر می کردند. به گفته ی این فروشنده، درحال حاضر با کمیت تصادفی این روند مشکلات ابتکاری ای در بازار موبایل به بود آمد که زمان حال خود را علامت داده و بوسیله افزودن ستاره شناس بها گوشی منجر شده است. به عبارتی، کمرنگ شدن قاچاق موبایل و تا اینکه کاهش مسافرت های برون مرزی، فرصت را برای برخی افراد سودجو مجهز کرده است که ارج گوشی ها را بدون نظارت مرجع خاصی تعیین می کنند.

علی عسگری، فعالیت شرکت های رسمی وارد کننده ی گوشی موبایل را از دلایل واقعی افزایش ارزش موبایل می داند. به گفته ی این مدیر فروش بازار موبایل، شرکت های واردکننده ی رسمی گوشی تلفن که فعالیت فروش گوشی رجیستر شده و با گارانتی را انجام می دهند، باعث اختلاف بانوا شدید و فاحشی شده اند. او می گوید:شرکت های گلچین کننده ی قیمت بازار، با در دست داشتن حق رجیستری متاع و پرداخت تعرفه ی معمولی گمرکی، باید یک گوشی ۱۷ میلیونی را نهایتا به قیمت ۲۱ میلیون به راسته نمایش کنند؛ بااین حال آن گوشی در بازار با داشتن گارانتی شرکتی به مبلغ هایی مشابه ۲۷، ۲۷.۵، ۲۸ و ...فروخته می شود.

به گفته ی این مدیر فروش، مغازه داران نیز بخاطر فضای رقابتی موجود، مجبور به دریافت سود کم و افزایش جذب مشتری می شوند و نهایتا تنها نم ی پا بر جا ماجرای بیع گوشی، مشارکت های واردکننده ی موبایل هستند که سود متجاوز زیادی از یک بازار بی رونق دریافت می کنند. این فروشنده ی موبایل عدم نظارت نوبت و سنگ اندازی هایی مثل ممنوعیت واردات گوشی های بالای ۳۰۰ یورویکی از دلایل دیگر تلاطم در بازار دانست.

درحالی که به باور ی فروشندگان و کارشناسان بازار، مقیاس گرانی موبایل با نوسان ارز هم پایه نیست، انجمن واردکنندگان موبایل همچنان لرز ارزی را بزرگ ترین دلیل حقیقی گرانی گوشی موبایل می داند.مقاله های مرتبط: قیمت موبایل در میدان به ثبات رسیدطرح دوفوریتی مجلس بخاطر تدارک گوشی هوشمند موردنیاز بینش آموزان

بوسیله عقیده ی فروشندگان، تکثیر ارزش زیاد داخل گوناگون گوشی ها با افزایش نرخ ارز در ما های گذشته تیمار خوانی ندارد. فروشندگان مدخل عمده ی چنین افزودن قیمتی را شاگرد از تقاضای بالای بازار برای گوشی های موبایل و کاهش ارائه همکاری های واردکننده ی گوشی می دانند. این دسته از فعالان بازاری و فروشندگان معتقدند که واردکنندگانی که با ارز نیمایی یا دولتی گوشی باخبر می کنند، راست پاسپورت پرداخت نکرده و تنها هزینه ی رجیستری قدری می پردازند؛ بااین حال کالای مدنظر را با ارزش دلار آزاد و احتساب ضایع تشخیص پاسپورت به فروشندگان می فروشند که این موضوع افزایش ارزش تلفن همراه را در جای پا دارد. این درحالی است که واردکنندگان تلفن همراه همچنین معتقدند کسبه ی بزرگ و باستانی بازار قیمت این لوازم را افزایش می دهند.

ابراهیم درستی، رئیس هیئت قانونگذاری ی فروشندگان مایه های صوتی، تصویری و تلفن همراه، نقش میانجی ها را در افزودن نرخ گوشی تلفن همراه عمده می داند. بوسیله باور ی درستی، لازم است که واردکنندگان گوشی تلفن همراه، لوازم را به توزیع کنندگان واقعی برسانند. بااین حال گوشی های همراه ازطریق واردکنندگان بوسیله شماره ای اختصاص بوسیله نام عمده فروشان صنف تلفن همراه می رسد. بوسیله گفته ی ابراهیم درستی، بنا پهلو اقرار تعزیرات، واسطه ها با سود های سرشار و کلان، گوشی را بوسیله واحد های صنفی می فروشند و همین جماعت ی کسب سود یک شبه، بوسیله گرانی متجاوز از اندازه تلفن های منجر شده است.

درحال حاضر تو کشور، افزایش ناگهانی ارزش کالاها را در هر زمینه ای شاهد هستیم و توجیه بسیاری از مسئولان تحریم ها و واردات ارزی است. بااین حال گاهی قیمت ارز، بهانه ای برای عجیب گرفتن همیشگی دلایل است. احساس نیاز تو هر شرایطی، عده ای سودجو را بوسیله احتکار و گرانبها فروشی تشجیع می بطی ء. مسئله ای که در اوج کرونا و نیاز کشور بوسیله الکل صنعتی عاطفه شد. تا یک هفته قبل از بازگشایی مدارس داخل تاریخ ۱۵ شهریور، دلار افزایش بها چندانی نداشت اما قیمت گوشی های ساده و معمولی که بخاطر قشر آسیب پذیر بهینه گزینه بودند، نمو ۲۵ درصدی داشته است؛ بوسیله عبارتی الزام درون فروش برای والدین، فرصت را بخاطر سودجویی افراد زیادی مجهز کرده است.

آیا تو هفته های گذشته تجربه ی خرید گوشی موبایل را داشته اید؟ تجربه ی خود از بیع را با ما و دیگر کاربران زومیت به اشتراک بگذارید.بیشتر بخوانید:تلویزیون های اینترنتی با دخالت های صداوسیما پابرجا می مانند؟تعارض وزارت ارتباطات با حاکمیت بر سر ساختن پلتفرم های بومیایران رتبه ۱۰ دنیا را درون شاخص های نوآوری و تشکیل سرمایه به مشت آوردنوزدهمین پیرامون مسابقات جهانی احاطه 2021 گره با همکاری ایران برگزار می شودطرح دوفوریتی مجلس برای تدارک گوشی هوشمند موردنیاز علم آموزان
  • ۹۹/۰۶/۲۴

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی