تبلیغات پیامکی

گزارش علمی جدید تأیید می بطی ء که گربه ها و سگ ها می توانند به ویروس کرونای جدید آلوده شوند و احتمالا هیچکدام از این دو سبع بیمار نمی شوند. اگرچه گربه ها پاسخ ایمنی قدرتمند و محافظی تدارک می بینند که مقدور است درزمینه ی واکسن های انسانی قیمت مطالعه داشته باشد. ولی هنوز هیچگاه مدرکی وجود ندارد که مدال دهد حیوانات خانگی ویروس را به انسان نقل مکان کرده اند، اگرچه گربه ها ویروس را منتشر می کنند و گربه های دیگر را آلوده می کنند. داخل مجرای تنفسی فوقانی سگ های آلوده ی تک معاینه ی ویروسی تولید نشد و آن ها اصلا آن را منتشر نمی کردند اگرچه برخی مطالعات نتایج متفاوتی روشن کرده اند. هیچگاه یک از گربه ها و سگ های تک مطالعه، بیمار نشدند.

نویسندگان گزارش جدید که اخیرا در مجله ی PNAS منتشر شد، بخاطر تأکید روی اینکه چرا حیوانات خانگی درزمینه ی واگذاری عفونت ویروس کرونا به انسان عامل نگرانی نیستند، بوسیله واگذاری داخل دنیای اصلی اشاره می کنند. پژوهشگران این مطالعه خاطرنشان کردند که درحالی که میلیون ها آدم در سراسر دنیا به ویروس آلوده شده اند و یک میلیون نفر براثر این بیماری جان باخته اند، گزارش های انگشت شماری درمورد حیوانات خانگی که به طور طبیعی آلوده شده اند، بود داشته است.مقاله های مرتبط:آیا ظن ابتلای گربه ها به مصیبت کووید ۱۹ وجود دارد؟حتی حیوانات از ویروس جدید کرونا داخل امان نیستندببری چهارساله در باغ وحشی درون نیویورک بوسیله ویروس کرونا مبتلا شد

اگر گربه ها می توانند ویروس را منتشر کنند، چرا درحالی که ازنظر تئوری مقدور است، مردم را عفونی نمی کنند؟ یک دلیل آن است که تعداد مردم هایی که دچار ویروس شده اند، بسیار بیش است و مردم ها هستند که ویروس را بوسیله گربه ها می دهند. برهان احتمالی دیگر آن است که عفونت در زندگی روزمره از عفونت داخل آزمایشگاه بسیار متفاوت است.

دانشمندان درون آزمایش خود ویروس کرونا را ازطریق لوله ی کوچکی وارد حفره ی دماغ سگ ها و گربه ها کردند. قبل از این رویه، به حیوانات داروی بیهوشی دادند اما نکته این است که این طور اتفاقی درون دنیای پا بر جا رخساره نمی دهد. بعدا، گربه های دیگر تو تماس نزدیک با گربه های آلوده که ویروس را منتشر می کردند، قرار گرفتند.

آیا چنین چیزی در دنیای پا بر جا رخ می دهد؟ شواهدی درمورد گربه های خیابانی درون ووهان چین وجود دارد که نشان می دهد آن ها درمعرض ویروس راحتی گرفته اند. اما ممکن است در کشورهایی مانند آمریکا که بسیاری از گربه ها در فضاهای داخلی نگه داری می شوند، انتقال بسیار کمتر باشد. یا به گفته ی حکیم آنجلا بوسکو لاوث یکی از پژوهشگران وارسی ی جدید، عفونت گربه با ویروس ممکن است نسبتا مد باشد اما به علت اینکه آماج ای ندارد، مردم ها بیدار آن نشوند.

گربه ها نیز ممکن است ویروس را به جانوران وحشی منتقل کنند. حکیم بوسکو لاوث گفت پژوهش منتشر نشده ای وجود دارد که نشان می دهد موش های آهویی امکان پذیر است به ویروس کرونای متاخر آلوده شوند. همچنین داخل خارج از آزمایشگاه، عفونت عمدتا بوسیله نفس کشیدن تو ذرات ویروسی حاصل از بی همتا عفونی بستگی دارد و لزوما وابستگی معمولی به معنای دچار شدن حیوانات به عفونت تراشیدن.

در آزمایشگاه نشان داده شده است که راسوهای اهلی نسبت به عفونت با ویروس کرونا حساس هستند و ویروس را بوسیله راسوهای اهلی دیگر منتقل می کنند. ولی دانشمندان دانشگاه تافتس در مقاله ای که هنوز مورد بازبینی فراغت نگرفته است، گزارش کردند که در یک خانه با ۲۹ راسوی اهلی خانگی و دو انسان مبتلا به کووید، هیچ یک از راسوهای اهلی دستخوش عفونت ویروسی نشدند. این ۲۹ راسوی اهلی آزادانه در بناء پرسه می زدند و هر دو مردم بزرگسال به وزن ی کافی بیمار بودند که علائمی را نشان دهند، بنابراین در آنجا فرصت اضافی برای عفونت وجود داشت. کیتلین ساواتسکی، ویروس شناس دانشگاه تافتس و یکی از نویسندگان مقاله ی مرتبط با راسوی اهلی، گفت: «آیا این شگفت آور نیست؟ این آزمایش طبیعی زیبایی حیات.»

پژوهشگران چنین خراج گیری کردند که ممکن است موانع ژنتیکی دربرابر عفونت بود داشته باشد که تو محیط آزمایشگاه که در آن انبوهی بالایی از ویروس استفاده می شود، قادر به محافظت نباشند. به نظر می رسد مینک ها که از همان قوم ی جانوری هستند که راسوی اهلی در آن صبر دارد، به سادگی آلوده شوند و بیمار شوند. پژوهشگران همچنین انتقال از حیوانات به انسان ها را درون مزارع مینک در هلند گزارش کرده اند که مقاله ی آن ها هنوز تک بازبینی صبر نگرفته است. طبیب ساواتسکی گفت مقاله شواهد بیش استواری درمورد چندین رویداد مختار انتقال مینک به مردم را مدال می داد.

پژوهشگران دانشگاه ایالتی کلرادو توصیه می کنند که گربه ها در فضاهای داخلی نگه داری شوند، خصوصا اگر انفراد درون خانواده بیمار شده باشد برای اینکه آن ها می توانند ویروس را به گربه های دیگر نقل مکان کنند. دکتر استفانی پورتر یکی دیگر از پژوهشگران معاینه ی جدید، پیشنهاد کرد چنانچه فرید مبتلا به کووید باید در بیمارستان بستری شود و دارای گربه ی خانگی باشد، باید مراقبان گربه این موضوع را بدانند که فاصله گیری اجتماعی را همان نعوظ که درمورد انسان ها مراعات می کنند، درمورد گربه ها همچنین احترام گذاردن کنند.

حکیم بوسکو لاوث گفت گربه های آلوده ای که ایمنی نشان دادند، حیواناتی بودند که ازطریق ربط با گربه های دیگر آلوده شده بودند نه اینکه ویروس با لوله به دماغ آن ها منتقل شده باشد. پاسخ امن این گربه ها پرعضله تر از برخی حیوانات آزمایشگاهی دیگر بود، اگرچه این موضوع که آن حراست تا چه مدت دوام دارد، کاملا ناشناخته است.بیشتر بخوانید:۱۱ ماجرای حقیقی که از فیلم های هالیوودی هم ترسناک ترند! (جزء اول)بیمار برلین، اولین شخص استخلاص یافته از ایدز کنار پی عطارد درگذشتچگونه صدای کلمات را در ذهن خود می شنویم؟ردپای نئاندرتال ها درون موارد شدید بیماری کروناآیا اینترنت شاد رایگان است؟
  • ۹۹/۰۷/۱۱

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی